صادرات ۱۰ میلیون دلاری تعاونی های گیلان به ۱۴ کشور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۱۰ میلیون دلار اقلام مختلف صادراتی توسط ۱۳ تعاونی به ۱۴ کشور صادر شد.

سیاوش آقاجانی رویکرد اقتصادی نظام جمهوری اسلامی را مردم پایه دانست گفت: تعاونی‌ها مصداق اقتصاد مردم پایه هستند و اگر اقتصاد تعاونی به معنای واقعی کلمه محقق شود، فعالان اقتصادی خود مردم خواهند بود و تولید و توزیع ثروت نیز بین خود مردم انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بابیان اینکه دولت سیزدهم حمایت‌های ویژه‌ای را در بحث تعاون اعمال کرده است، یادآور شد: سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان و امسال ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تعاون کشور اختصاص‌یافته است؛ همچنین شاهد بازنگری و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون پس از یک دهه هستیم و شورای توسعه تعاون در همه استان‌ها تشکیل‌شده است کهاولین نشست این شورا در گیلان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به ۲ هزار و ۴۵۷ شرکت تعاونی فعال و در دست اجرا در گیلان گفت: این تعاونی‌ها با

بیش از ۲۱۰ هزار نفر عضو زمینه اشتغال برای ۳۲ هزار و ۷۱۰ نفر را فراهم کرده اند.

وی اضافه کرد: در استان گیلان ۱۶ اتحادیه با ۲۹۶ شرکت تعاونی عضو فعالیت دارند.

آقاجانی در ادامه با اشاره به فعالیت ۳ شرکت تعاونی دانش بنیان قوی در حوزه‌های مختلف خدماتی و صنعتی در گیلان از تشکیل ۶ شرکت تعاونی دانش بنیان دیگر خبر داد.

وی تعداد تعاونی‌های توسعه و عمران ثبت شده در گیلان را ۱۳ تعاونی عنوان کرد و گفت: گیلان جزء ۳ استان برتر کشور در تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران است که در تلاش هستیم موضوع فعالیت و رونق این تعاونی‌ها را نیز ارتقا دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان میزان صادرات تعاونی‌های استان در هفت ماهه نخست سال جاری را نزدیک به ده میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات توسط ۱۳ تعاونی به ۱۴ کشور نظیر (عراق، افغانستان، ترکیه، بلژیک، آمریکا، کانادا، روسیه و هنگ کنگ و..)  شامل محصولاتی از قبیل خاویار، سرنگ، کاشی، مفتول مسی، سنگ ساختمانی، قارچ، قهوه، انواع پارچه، کنسرو و. صورت گرفت.

برچسب ها: صادرات ، تعاونی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.