پوتین مداخله‌کنندگان در انتخابات روسیه را تهدید کرد

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد مسکو هرگونه دخالت داخلی و خارجی در انتخابات آتی این کشور را سرکوب خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با نمایندگان کمیسیون‌های انتخاباتی این کشور تاکید کرد که هرگونه تلاش برای مداخله خارجی و داخلی در روند انتخابات آتی روسیه سرکوب خواهد شد.

براساس گزارش آر تی، پوتین گفت: در رابطه با دولت، ما به انجام هر کاری که لازم است برای جلوگیری از هرگونه مداخله غیرقانونی در فرآیند‌های انتخاباتی ادامه خواهیم داد. تلاش برای مداخله خارجی و داخلی و فشار بر روند انتخابات سرکوب خواهد شد.

پیش از این، الا پامفیلووا، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه با اشاره به اینکه کشور‌های غربی علاقه‌مند به برهم زدن انتخابات ریاست جمهوری روسیه که قرار است در مارس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، اعلام کرد که غربی‌ها اقدامات خود را درخصوص این موضوع آغاز کرده اند.

پامفیلووا تاکید کرد: مردم علاقه‌مند هستند و می‌بینند که واقعاً چه اتفاقی می‌افتد. آن‌ها متوجه می‌شوند که انتخابات ریاست جمهوری آتی در مارس ۲۰۲۴ فقط انتخابات دوره‌ای ریاست جمهوری روسیه نیست و نه تنها یک موضوع ایدئولوژیک است، بلکه آغاز یک دوره جدید نیز هست.

رئیس جمهور روسیه قبلاً تأیید کرده بود که انتخابات محلی و منطقه‌ای در سپتامبر ۲۰۲۳ و انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ با رعایت دقیق قانون اساسی برگزار می‌شود.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری روسیه برای مارس ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. طبق قانون اساسی روسیه، شورای فدراسیون روسیه انتخابات را برای رئیس دولت اعلام می‌کند و برای برگزاری انتخابات باید حداقل ۹۰روز و حداکثر ۱۰۰ روز قبل از رای گیری تصمیم گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار