اوچا خواستار کمک به زلزله‌زدگان هرات شد

اوچا اعلام کرد برای کمک به زلزله‌زدگان هرات به حدود ۱۷۳ میلیون دلار نیاز دارند.

اوچا امروز طرح بازبینی‌شده‌ خود برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ هرات را منتشر کرد که بازه‌ زمانی بین ماه اکتبر سال جاری و ماه مارچ سال آینده‌ میلادی را در بر می‌گیرد.
اوچا گفت که نهادهای امدادرسان این مقدار پول را برای رسیدگی به ۲۷۵ هزار نفری که از زمین‌لرزه‌های پیاپی در هرات متأثر شده‌اند، به‌صورت فوری نیاز دارند.
اوچا اعلام کرد بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، زمین‌لرزه‌های هرات ۴۸ هزار و ۳۴۷ خانواده را در ۳۸۲ روستای ولایت هرات به‌صورت مستقیم تحت تأثیر قرار داده است که شمار افراد آن به ۲۷۵ هزار می‌رسد.
بر اساس آماری که این نهاد ارائه کرده، زمین‌لرزه‌های پیاپی به روستاهای ولسوالی‌های انجیل، کشک، زنده‌جان، گلران، گذره، غوریان، کرخ و کوهستان ولایت هرات آسیب رسانده است.
اوچا در این ارزیابی می‌گوید برای کمک به  زلزله‌زدگان هرات تا ماه مارچ سال ۲۰۲۴ میلادی به حدود ۱۷۳ میلیون دلار نیاز دارند.
این نهاد اعلام کرد ولسوالی‌های انجیل و زنده‌جان بیشترین آسیب را در این زمین‌لرزه‌ها متحمل شده‌اند و تقریبا یک سوم کل آسیب‌دیدگان در انجیل و اکثریت خانه‌های ویران‌شده در زنده‌جان قرار دارند.
دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل متحد گفته است که با نزدیک‌شدن فصل زمستان، خانواده‌ها در مناطق زلزله‌زده به سرپناه، لباس‌های زمستانی، پتوهای گرم و لوازم گرمایشی برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض هوای سرد زمستان نیاز دارند.
اوچا افزود آنان همچنین به غذا، خدمات بهداشتی، آب آشامیدنی صحی و کمک‌های نقدی نیاز دارند.
این نهاد گفته است که زمین‌لرزه به مراکز صحی در هرات آسیب رسانده و نگرانی‌های را در مورد گسترش بیماری‌ها ایجاد کرده است.
گفتنی است که اوچا پیش از این برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در هرات ۹۳.۶ میلیون دلار کمک درخواست کرده بود.
برچسب ها: زلزله ، هرات ، اوچا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۰۹:۳۴ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
امیدوارم هرچه زودتر تکلیف خانه های ویران شده هرات مشخص بشه تو این هوای سرد کشورهای مسلمان و همسایه کمک کنن انسانیت فراموش شده.
آخرین اخبار