صدور مجور فعالیت ۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در این استان مجوز فعالیت دارند.

علیرضا حسین‌نژاد با بیان اینکه در مجموع ۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در این استان مجوز فعالیت دارند، گفت: از این تعداد مجوز ۱۶۲ مرکز نیکوکاری توسط کمیته امداد صادر شده و همه آن‌ها فعال هستند. 

او اظهار کرد: ۹۱ موسسه خیریه نیز مجوز فعالیت خود را از سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های استان دریافت کرده‌اند و از تعداد موسسه دارای مجوز در استان هم ۷۰ موسسه خیریه فعال است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: ۴۰ موسسه خیریه در استان اردبیل مجوز فعالیت خود را از استانداری، ۱۵ موسسه خیریه از پلیس امنیت، ۲۰ موسسه خیریه از بهزیستی، ۱۱ موسسه خیریه از اداره کل ورزش و جوانان و پنج موسسه خیریه نیز از هلال احمر دریافت کرده‌اند.

حسین‌نژاد به برگزاری آئین تکریم و تجلیل از موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری استان در روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه با حضور مسئولان کشوری و مقامات عالی استان در سالن لاله سبلان نیروی انتظامی اردبیل اشاره کرد و گفت: در این مراسم از موسسات خیریه استان تجلیل خواهد شد.

او همچنین با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار گروه جهادی در استان اردبیل اضافه کرد: در این آئین همچنین از ۱۵ گروه جهادی فعال و منتخب با اهدای لوحی تجلیل می‌شود.

نشان ملی "والی مهر" به خیر اردبیلی اهدا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل همچنین گفت: در آئین تکریم و تجلیل از موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری استان نشان "والی مهر" به خیر باسابقه و دیرین اردبیلی اعطا می‌شود.

حسین‌نژاد با بیان اینکه نشان ملی "والی مهر" در هر استان به یک نفر خیر اعطا می‌شود، افزود: در انتخاب افراد برگزیده برای دریافت نشان ملی "والی مهر" شاخص‌های مختلفی از جمله میزان و تعداد کمک‌های انجام شده، استمرار در حمایت از مددجویان، سابقه همکاری، میزان اثربخشی کم کهای انجام شده، گستره جغرافیایی حمایت‌ها و میزان توانایی در شبکه‌سازی زنجیره خیرین مد نظر قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: برای برگزاری باشکوه این آئین برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که توزیع نشریه حاوی نحوه فعالیت موسسات و مراکز خیریه استان و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ بزرگ مرد خیر و موسس مراکز نیکوکاری در نقاط مختلف استان که در قید حیات نیستند از جمله آن‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه مردم نوع‌دوست استان اردبیل از گذشته‌های دور همیشه و در همه حال در انجام کار‌های خیر و کمک به فقرا و نیازمندان پیشقدم بوده‌اند، اضافه کرد: فعالیت بیش از ۷۰ ساله درمانگاه خیریه حسینی اردبیل بیانگر این امر است.

حسین نژاد تصریح کرد: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیاز‌ها و مشکلات اساسی آن‌ها مرتفع گردد و امیدواریم با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

او با تقدیر از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان خواستار شناساندن و اطلاع‌رسانی بیش از پیش از نحوه خدمات ارائه شده توسط موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری استان و کمک به جریان مردمی سازی و مهربانی حمایت از فقرا و نیازمندان استان شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار