واکنش طالبان به گزارش جدید سیگار

طالبان در واکنش به گزارش سیگار گفت در روند توزیع کمک‌های بشردوستانه به افغانستان مداخله نمی‌کنیم

وزارت اقتصاد طالبان با رد گزارش سیگار تأکید کرد هیأت حاکمه افغانستان در روند توزیع کمک‌ها مداخله نمی‌کند.

وزارت اقتصاد طالبان در واکنش به گزارش جان سپکو، سربازرس اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) درباره دخالت طالبان در توزیع کمک‌های ارسالی به افغانستان، آن را رد کرد.

در بیانیه طالبان آمده است: «این نوع گزارش در شرایطی که حکومت سرپرست افغانستان رویکرد تعامل و اعتمادسازی با جامعه بین‌المللی را در دستورکار سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی خود قرار داده، غیر سازنده و تبیین وارونه و انحرافی از تحولات عینی افغانستان است».

بیانیه افزوده است: «حکومت سرپرست افغانستان همواره تلاش کرده تا با نهادهای کمک‌کننده بین‌المللی و مؤسسات امدادی، همکاری صادقانه و شفاف داشته باشد و تمام تلاش‌های حکومت سرپرست افغانستان معطوف به این است که کمک‌ها به صورت شفاف و به افراد مستحق توزیع گردد».

بیانیه با رد فشار بر مؤسسات بین‌المللی، آورده است: «حکومت سرپرست افغانستان هرگز رویکرد مداخله گرایانه بر روند توزیع کمک‌ها و فشار بر مؤسسات بین‌المللی را دنبال نمی‌کند، بلکه می‌کوشد تا تسهیلات بیشتر را برای نهادهای بین‌المللی و مؤسسات امدادی در روند توزیع کمک‌ها فراهم کند».

پیش از این سپکو در گزارش‌دهی به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود طالبان از پروژه‌های خارجی باج‌گیری کرده و تعیین می‌کند چه کسی کمک دریافت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار