روانشاد:

دهکده دائمی گردشگری عشایر در آینده‌ای نزدیک در فارس اجرایی می‌شود

مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک تور‌های ویژه گردشگری عشایری اجرایی خواهد شد، گفت: دهکده دائمی گردشگری عشایر در آینده‌ای نزدیک در فارس اجرایی می‌شود.

مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: این رویداد با حضور عشایر استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، عشایر قشقایی، ترکمن، عرب، باصری و‌... برگزار شد.

روح‌الله روانشاد ادامه داد: این رویداد با رویکرد حضور گردشگران داخلی و خارجی در حوزه عشایر در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: تلاش شد تا در راستای برگزاری این رویداد، ورکشا‌پ‌های تخصصی ویژه گردشگری عشایر برگزار شود تا سبک و زندگی عشایر در بخش صنایع دستی، آداب و رسوم و... به نمایش گذاشته شود.

مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: پروتکلی توسط میز ملی گردشگری عشایر تنظیم شده که بر اساس آن ایل‌راهها، مکان‌های کوچ و اسکان موقت و دائم جانمایی می‌شود و همچنین بسته‌های تور تدوین و به آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شوند.

دهکده دائمی گردشگری عشایر در آینده‌ای نزدیک در فارس اجرایی می‌شود

روانشاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای نخستین بار بافت سیاه‌چادر که در حال منسوخ شدن است، در این رویداد به نمایش گذاشته شده است.

او تصریح کرد: چه در گذشته و چه اکنون، یک منبع اطلاع‌رسانی واحد برای گردشگران حوزه عشایر نداریم.

مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک تور‌های ویژه گردشگری عشایری اجرایی خواهد شد، اعلام کرد: دهکده دائمی گردشگری عشایر در آینده‌ای نزدیک نیز در فارس اجرایی می‌شود.

روانشاد در خاتمه سخنان خود گفت: طرحی تحت عنوان طرح جامع گردشگری عشایر در حال تدوین است که وظایف تمام دستگاه‌ها، استانداردها، قیمت‌ها و ... در آن مشخص است و توسط سایت اعلامی بارگزاری می‌شود.

حمیدرضا صفرپور، مجری نخستین رویداد ملی گردشگری عشایر نیز در این نشست عنوان کرد: از آنجا که یکی از اهداف اصلی این میز خودکفایی عشایر است، تلاش شد تا در کنار حضور نمایشی اقوام، غرفه‌داران به سمتی هدایت شوند که برای آن‌ها درآمدزا باشد.

او تصریح کرد: برخلاف دیگر جشنواره‌های اقوام، هیچ هزینه‌ای از اقوام حاضر در این رویداد گرفته نشده است. همچنین اسکان شبانه اقوام شرکت کننده به تعداد ۶۸ نفر هم با کمک دستگاه‌های مختلف به ویژه جهاد کشاورزی فارس فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار