رییس شورای شهر اردبیل:

فرهنگسرای سوم خرداد سال آینده تکمیل و تجهیز می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: با تزریق سه میلیارد تومان اعتبار فرهنگسرای سوم خرداد سال آینده تکمیل و تجهیز می‌شود.

میرمحمد سید هاشمی در آئین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران مسئولیت خود در این مجموعه به موتور محرک و ارتقای فرهنگ عمومی تبدیل شده و با تلاشی مضاعف سعی می‌کند تا زیرساخت‌ها را برای اهالی فرهنگ و هنر فراهم کند.

او تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر باید در توسعه و پیشرفت جامعه نقش‌آفرینی داشته باشند و ما بر این باوریم جامعه پویا در رسیدن به اهداف متعالی باید از ظرفیت هنرمندان و توانمندی آن‌ها بهره بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: هر چند در توجه به عرصه هنر و فرهنگ قصور و کوتاهی شده، اما در شورای اسلامی شهر اردبیل تمام تلاش ما بر این است تا با تمام توان در خدمت هنرمندان باشیم و در تجهیز و تکمیل فرهنگسرای سوم خرداد نیز گام‌های مؤثری برداشته شده است.

سید هاشمی افزود: هر چند اعتبارات محدود پاسخگوی روند تکمیلی این پروژه نیست، اما سه میلیارد تومان اعتبار امسال اختصاص یافته و قرارگاه خاتم‌الانبیاء تلاش می‌کند تا این پروژه را سال آینده به صورت مجهز تحویل دهد.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای گذر از سختی جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن، ضروری است تا هنرمندان ما با قوت و قدرت در صحنه باشند و سعی کنند با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی تعالی بیشتر جامعه را با حرکت‌های تحولی رقم بزنند.

سید هاشمی اضافه کرد: هنرمندان در کنار سایر اقشار باید در این شرایط حساس وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و اجازه ندهند تا بیش از این زن و مرد بیگناه در کشور فلسطین با کشتار بی‌رحمانه روبه‌رو شده و یا تنگنای بیشتری آن‌ها را رنج دهد.

او بیان کرد: امیدواریم در تجمع فردا در کنار سایر اقشار، هنرمندان نیز حاضر شده و دلگرمی مضاعفی به جبهه مقاومت و ایستادگی ببخشند.

سید هاشمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ارتقای فرهنگ عمومی جامعه نیز نیاز به حضور مؤثر هنرمندان دارد که ما در مباحث مختلف ترافیکی و کار‌های زیربنایی به حضور هنرمندان نیازمندیم تا آن‌ها بتوانند با تولید آثار زمینه اصلاح فرهنگ نادرست جامعه را فراهم کنند.

او تصریح کرد: متأسفانه جوانان ما از روحیه نشاط و سرزندگی فاصله گرفته و نوعی افسردگی را در رفتار و منش آن‌ها شاهد هستیم که ضرورت دارد هنرمندان فضای با نشاط اجتماعی را به شایستگی فراهم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در کنار تکمیل و تجهیز  سوم خرداد، هم اکنون فرهنگسرای چالدران آماده ارائه خدمات به اهالی هنر است تا بتوانند آثار ارزشمند خود را در این فرهنگسرا به نمایش بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.