معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده:

برخی بحث فرزندآوری را به مسائل اقتصادی گره می‌زنند

خزعلی گفت:متأسفانه عده‌ای بحث فرزندآوری را به مسائل اقتصادی گره می‌زنند، در شرایطی که مشکلات فرهنگی در این زمینه تاثیرگذارتر است.

 انسیه خزعلی،معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده  در دیدار با  آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه با بیان اینکه عرصه زن و خانواده امروز مورد تهاجم سنگین غرب قرار دارد، گفت: به منظور پیشگیری از بروز مشکلات، طرح مشاوره رایگان در نخستین سال زندگین زوجین درکشور اجرایی شده‌است.

وی  با بیان اینکه در عرصه تربیتی نیازمند اقدامات جهادی و فوریتی هستیم، گفت: متأسفانه عده‌ای بحث فرزندآوری را به مسائل اقتصادی گره می‌زنند، در شرایطی که مشکلات فرهنگی در این زمینه تاثیرگذارتر است.

خزعلی با اشاره به اینکه در تولید محتوا از ظرفیت حوزه‌های علمیه بهره‌مند خواهیم شد، خاطرنشان کرد: در عرصه مطالبات بین المللی نیازمند هماهنگی و همکاری نهاد‌های حوزوی و دولت هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای تقابل با تهاجم مهاجم غرب باید فرهنگ‌سازی قوی‌تری داشته باشیم، یادآور شد: همچنین باید در عرصه‌های بین المللی نیز صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم.

خزعلی در ادامه با اشاره به برخی از پزشکان درپی تغییر ذائقه جوانان، به راحتی گواهی تغییر جنسیت را صادر می‌کنند، اظهار داشت: برای این افراد تغییر جنسیت صورت نمی‌گیرد و در اصل مقطوع النسل می‌شوند و حدود ۵۰ درصد این افراد به خودکشی می‌رسند.

وی اضافه کرد: به دنبال ترویج فرهنگ غربی نیستیم، بلکه تلاش ما استفاده از افرادی است که با مباحث اسلامی آشنا بوده و در عرصه روانشناسی نیز تحصیل کرده باشند.

برخی بحث فرزندآوری را به مسائل اقتصادی گره می‌زنند

آمادگی حوزه علمیه برای همکاری مشترک در عرصه زن و خانواده‌

مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه باید به سمت طرح‌های جامع همکاری حرکت کنیم، اظهار کرد: یکی از طرح‌های جامع حوزه علمیه با آموزش و پرورش است که در ۳۰ محور ازجمله طرح امین دنبال می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه‌ها جزو طرح تحول حوزه است، مطرح کرد: در هرکدام از این تفاهم‌نامه‌ها یک دبیرخانه مشترک ایجاد شده و برنامه پنجساله نیز تدوین خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نباید تنها به یک نقطه توجه کرد، عنوان کرد: در عرصه زن و خانواده نیز می‌توان طی یک برنامه مشترک در محور‌های مختلف تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرد.

وی با بیان اینکه این محور‌ها می‌تواند در عرصه بین الملل نیز باشد، خاطرنشان کرد: انجمن‌های متعدد و معاونت‌های مختلف حوزوی با موضوع زن و خانواده مرتبط هستند.

بازدید و سخنرانی در نمایشگاه روایت پیشرفت، از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده در سفر روز شنبه خود به استان قم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
مهریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
پس ب چی بستگی داره....ی غربالگری ساده کمه کمش ۸میلیون تومنه‌..کارگرم ۸تومن حقوق میگیره...
آخرین اخبار