صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان خبر داد.

ولی بهره‌مند افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، ورود سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه به جو استان را خواهیم داشت.
 
وی زمان شروع مخاطره را صبح دوشنبه و زمان پایان آن را صبح سه شنبه هفته جاری دانست و بیان کرد: نوع مخاطره، بارش باران، رگبار شدید، باران رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما و در ارتفاعات بارش برف است.
 
بهره‌مند منطقه اثر را باشت، بویراحمد چرام، کهگیلویه، گچساران، دنا، لنده، بهمئی و مارگون دانست.
 
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان گفت: اثر مخاطره اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و نقاط مرتفع و گردنه‌های استان به سبب بارش برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهن سال و خسارت به ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی است.
 
وی ابراز داشت: مردم از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها ضروری است.
 
بهره‌مند بر خودداری از فعالیت‌های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد و آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر تاکید کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.