آسوشیتدپرس: حوثی‌ها کنترل کشتی «گالکسی لیدر» را با هلی‌بُرن در دست گرفتند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که جنبش انصارالله با هلی برن نیرو‌های خود توسط بالگرد و پیاده کردن آن‌ها بر روی عرشه کشتی «گلکسی لیدر»، کنترل این کشتی را در دست گرفتند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه یکشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که جنبش انصارالله با هلی برن نیرو‌های خود توسط بالگرد و پیاده کردن آن‌ها بر روی عرشه کشتی «گلکسی لیدر»، کنترل این کشتی را در دست گرفتند.

 منابع خبری، عصر امروز (یکشنبه)، از ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی خبر دادند. پس از آن، شبکه «العربیه» گزارش داد اخباری درباره ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» منتشرشده است که ۲۲ خدمه در این کشتی حضور داشته‌اند.

لحظاتی بعد از انتشار این گزارش، شبکه «المیادین» به نقل از منابع آگاه خبر داد نیروی دریایی یمن موفق شده است یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ تحت کنترل خود درآورد.

طبق این گزارش، ۵۲ نفر در این کشتی حضور داشته‌اند که همگی دستگیر شده‌اند. المیادین اضافه کرد که خدمه این کشتی و تمام کسانی که در آن حضور داشته‌اند، تحت بازجویی قرار دارند تا تابعیتشان مشخص شود.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن درباره این رویداد گفت که در راستای اجرای دستورات رهبر این کشور و مسئولیت اخلاقی و دینی در قبال ملت فلسطین، نیروی دریایی یمن، عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام داده است.

سریع گفت که در جریان این عملیات، نیرو‌های یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورند و آن را به ساحل هدایت کنند.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به توقیف کشتی متعلق به این رژیم توسط نیرو‌های یمنی، گفت که این اقدام، «رخداد بسیار خطرناکی در سطح جهانی» است.

هاگاری با این ادعا که این کشتی، متعلق به رژیم صهیونیستی نیست، مدعی شد: این کشتی با خدمه غیر نظامی بین‌المللی، ترکیه را به مقصد هند ترک کرد و هیچ اسرائیلی در آن حضور ندارد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمیا
۰۸:۰۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
اگر هیچ اسراپیلی در این کشتی نیست و متعلق به ترکیه است ‍پس اسراپیل دهنش را زیپ بکشه! ولی اگر اسراپیلی است پس حواسش جمع کنه که این گذرگاه به روی کودک کشان جنایتکار بسته و نا امن است. حالا کجاش دیدی؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۴۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
این اولین نشانه های پیروزی است
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۲:۰۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : درود خداقوت احسنت ایوالله ماشاءالله مرحبا بر شما دلاور مردان مرد شیر دلان یمن مظلوم مقاومت اسلامی یمن عزیز باد و مبارکتان باد این غنیمت جنگی ، تمامی این سرنشینان باید اسیران جنگی محسوب شوند و تا پایان جنگ و مبادله اسیران باید در یمن عزیز قهرمان نگهداری شوند و آن کشتی و تمامی محموله اش هم جزو غنایم جنگی محسوب می شود و قابل استرداد به صهیونیستها نمی باشد و هر کشتی دیگری از صهیونیستها تحت کنترل یمن قرار گرفت به همین ترتیب می باشد در خلیج عدن و خلیج فارس و دریای عمان هم اگر کشتی متعلق به صهیونیستها و آمریکایی‌ها و غربیها مشاهده کردید باید تحت کنترل نیروهای مقاومت اسلامی ایران و یمن قرار گیرد و سرنشینانشان اسیر و کشتیهایشان و محموله های آن کشتیها جزو غنایم جنگی محسوب می شوند و غیر قابل استرداد به صهیونیستها و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و غربیها می باشد . و السلام و صلوات التماس دعا . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله التوفیق .
آخرین اخبار