۵۰۰ خانوار مهابادی متقاضی زمین در طرح جوانی جمعیت شدند

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: ۵۰۰ خانوار متقاضی زمین طرح جوانی جمعیت این شهرستان در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند که روند بررسی و تخصیص زمین در دستور کار قرار گرفته است.

ایرج قادری رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: هم اکنون مقدمات واگذاری ۲۰ پلاک زمین رایگان برای ۴۰ خانوار در دست انجام است و تا هفته های آینده بحث مراحل اداری و قرارداد آنها نهایی خواهد شد.

او ادامه داد: باتوجه به تعهدات دولت در راستای طرح جوانی جمعیت تلاش می کنیم تا پایان سال برای ۱۰۰ خانوار متقاضی واجد شرایط زمین رایگان اهدا شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد اضافه کرد: باتوجه به محدودیت واگذاری زمین در این شهرستان زمین های طرح جوانی جمعیت در قالب الحاق به محدوده ۲۰۰ هکتاری شهر تامین خواهد شد.

قادری بیان کرد: یکی از شرایط مشمول قانون حمایت از خانواده و جمعیت این است که فرزند سوم و یا بعد آن، متولد آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد باشد.

وی افزود: در قالب طرح جوانی جمعیت یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰ مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنان در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، در همان محل بر اساس هزینه آماده‌سازی فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط اعطا و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکان تحویل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.