تاثیر انتفاضه بر رژیم صهیونیستی، حکایتی از نبرد آزادی بخش

تاثیر انتفاضه بر رژیم صهیونیستی را عبدالوهاب المسیری تالیف و مرکز نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آن را منتشر کرده، است.

انقلاب سنگ، عنوان مقدمه کتاب «تاثیر انتفاضه بر رژیم صهیونیستی» است که بوستان کتاب به عنوان مرکز نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آن را چاپ و منتشر کرده است.

کتاب مذکور را که احمد کریمیان به فارسی برگردانده است، اگر چه در قالب فصول نیامده است، اما موضوع‌های مهمی را به صورت بخش‌های مختلف آورده است.

ابتدا به نگرش دوگانه اسرائیلی‌ها نسبت به فلسطینان پرداخته که با تغییر شرایط این دوگانگی به وجود می‌آید.

سپس موضوع‌هایی که متاثر از انتفاضه بوده را شمارش می‌کند که بحران اقتصادی، بحران امنیت و عدم میل و رغبت، بروز اختلاف در مساله اسکان، گریز از خدمت سربازی، مهاجرت منفی، خشم جهانی و فرجام و افول اسرائیل از جمله این موضوع هاست.

در بخشی از این کتاب آمده است: «انتفاضه در تمامی عرصه‌های حیات تجمع صهیونیستی، تاثیرات عمیقی بر جای نهاده است. در زمینه اقتصاد، پس از سال‌ها رونق و شکوفایی و ثبات اقتصادی، طوفان انتفاضه آن را متزلزل و آسیب دیده نمود و در رکودی از انتظار قرار داد.»

در ادامه این بحث ادامه دارد: «حالت فوق العاده همراه با بیم و تشویش، چنان بر پیکره اقتصاد رژیم صهیونیستی چیره شده و بحران موجود چنان تار و پود اقتصاد را فرا گرفته که از زمان تاسیس این رژیم بی سابقه بوده و دولت از هرگونه اقدام و راه حلی درمانده است.»

در قسمتی دیگر از این کتاب می‌خوانیم: «از بارزترین نتایج انتفاضه، که مرز‌های فلسطین اشغالی را پشت سر گذارده، خنثی سازی امواج تبلیغاتی است که علیه ملت فلسطین و بر ضد مبارزان و مقاومت آن صورت می‌گیرد. پیام این ملت به گوش همه ملت‌های جهان رسیده و صدای خشم و اعتراض آن را برانگیخته است.»

این کتاب ۲۱۰ صفحه‌ای در مقدمه خود به چند موضوع پرداخته است که این موضوع‌ها شامل انقلاب سنگ، چهره عرب در تبلیغات و ادبیات صهیونیستی، انتفاضه، تکامل مبارزات ملت فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، جنبش جهاد اسلامی و انتفاضه، است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار