صدور ۳۵ درصدی آرای سازشی در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از صدور ۳۵ درصدی آرای سازشی در مراجع حل اختلاف کار این استان طی هشت ماهه امسال خبر داد.

خلیل احمد سلامی در جلسه بررسی وضعیت سامانه جامع روابط کار گفت: از ابتدای امسال تا امروز،  ۲۱۳۰ دادخواست در سامانه جامع روابط کار سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۱۴۱۴ دادخواست به صدور رای منجر شده است.

وی اظهار کرد: با ایجاد مراکز مشاوره، حضور مستمر در بنگاه های اقتصادی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تلاش کردیم که اختلافات کارگر و کارفرما کاهش یابد و در صورت لزوم اولویت صدور آرای رسیدگی به این دادخواست‌ها، حل و فصل به صورت سازشی منجر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با یاداوری اینکه ۳۵ درصد دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی در مراجع رسیدگی استان با سازش حل و فصل شدند، افزود: در سیستان و بلوچستان به واسطه فرهنگ و سنن و آداب مردمان این دیار، از گذشته موضوع سازش در سر لوحه رفع موارد اختلافی قرار داشته و از این حیث دغدغه خاصی وجود ندارد.

سلامی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، تعداد جلسات و مراجع رسیدگی به درخواست و اختلافات واحدهای کارگری در استان افزایش یافته که این اقدام منجر به کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ هیات تشخیص و حل اختلاف، به اختلافات کارگری و کارفرمایی در سیستان و بلوچستان رسیدگی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار