سد پلرود سال آینده به بهره برداری می رسد

استاندار گیلان گفت: تلاش می‌کنیم سد پلرود امسال به صورت آزمایشی آبگیری شده و سال آینده به بهره برداری برسد.

اسدالله عباسی امروز در سفر به رودسر پس از حضور در گلزار شهدای رحیم آباد و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، به همراه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی از سد پلرود بازدید کرد.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران گفت: گرچه ساخت سد پلرود ۸۴ پیشرفت دارد، اما باید ساخت این سد هرچه زودتر تکمیل شود.

اسدالله عباسی با اشاره به موانع تکمیل این سد مربوط به زمین، راه دسترسی و قطع درختان مسیر، افزود: قرار است به ازای قطع هر درخت در مسیر، ۲ درخت کاشته شود.

وی با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دست اجراست، اضافه کرد: در گیلان هم باید همگام با دیگر استان‌ها و برای حفظ جنگل‌ها و پوشش گیاهی، تعداد زیادی نهال کاشته شود.

استاندار گیلان با تاکید بر ساخت سد پلرود شهرستان رودسر از محل اعتبارات استانی و ملی، گفت: سد مخزنی پلرود یکی از طرح‌های بزرگ تامین آب استان است که با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود (دومین رودخانه بزرگ گیلان) و تامین نیاز آبی ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌های منطقه پلرود و شلمان رود اجرا می‌شود.

دکتر اسدالله عباسی افزود: با اجرای طرح سد مخزنی پلرود، علاوه بر تامین آب باغ‌های چای، آب آشامیدنی ۸ شهر شرق گیلان شامل لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال و نیز تولید انرژی برق آبی با ظرفیت ۱۶ مگاوات تأمین می‌شود.

وی با تاکید بر تنش آبی پیش رو در گیلان به رغم بارش‌ها، اضافه کرد: برای رفع مشکلات آبی در بیش از ۷۰۰ روستای منطقه، تفاهم نامه‌ای با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی و قرارگاه سازندگی امضاء شد.

برچسب ها: سدآب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.