معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از کم کاری برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات فرزندآوری، گلایه کرد.

 طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای اندیشه ورزی خانواده و جوانی جمعیت استان که پیرامون گزارش بانک‌های استان در بحث پرداخت تسهیلات فرزندآوری، ودیعه مسکن و ازدواج برگزار شد گفت: در رتبه بندی کشوری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات وام فرزنداوری و ازدواج، خراسان جنوبی متاسفانه جزو استان‌های آخر است که این موضوع سبب نارضایتی مردم شده است.

وی با بیان اینکه علت این موضوع و کسب این رتبه باید مورد هم اندیشی و چاره اندیشی قرار گیرد افزود: بهبود شرایط ارائه تسهیلات به مردم در این خصوص، وضعیت جمعیت و فرزندآوری را بهبود می‌بخشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر صفر شدن تعهدات بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تا پایان شهریورماه گفت: گلایه داریم از برخی بانک‌ها و موسسات که به علت کم کاری حتی در جلسه ارائه گزارش پرداخت تسهیلات خود حضور ندارند.

طالبی با بیان اینکه در پایان سال با دو انتخابات مهم مواجه هستیم افزود: دشمن هم با توپخانه خود انتخابات را هدف قرار داده است و رسانه‌های خارجی هم با در دست گرفتن موضوع پرداخت تسهیلات در خصوص فرزنداوری در این زمینه مانور می‌دهند.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین ویلایی به عنوان بهترین مشوق برای فرزندآوری بوده است افزود: الحاقات این طرح در شهرستان بیرجند در حال انجام است و درمابقی شهرستان‌ها انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بانک‌ها باید از منابع ترمیمی و با پیگیری ها، منابع بهتری در پرداخت تسهیلات فرزندآوری جذب کنند و پیگیری‌هایی لازم انجام شود تا منابع سال آینده بهتر از امسال باشد.

طالبی افزود: باید مکاتبه‌ای با امضای استاندار و مدیران بانک‌ها با تشریح وضعیت استان به تهران ارسال شود تا در ارزیابی‌ها تجدیدنظر صورت بگیرد و پرداخت تسهیلات به روز رسانی شود، چرا که در حال حاضر ۹۹۶ مورد در صف انتظار قرار دارند، اما پرداخت انجام شده است.

وی تأکید کرد باز بودن سایت بانک‌ها در خصوص ثبت نام تسهیلات فرزندآوری در سامانه، از طریق رسانه به مردم اطلاع رسانی شود.

برچسب ها: تسهیلات ، فرزندآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار