مشارکت فعالان اقتصادی ایران و افغانستان در بازسازی مناطق زلزله زده هرات

اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان در قالب اختصاص کمکهای نقدی و ارسال مصالح ساختمانی به طور رایگان در بازسازی مناطق زلزله زده هرات آغاز شد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان گفت: فعالان اقتصادی ایران و افغانستان با همراهی بزرگان ولایت هرات و جامعه یاوران خراسان، مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده هرات را در قالب اختصاص کمکهای نقدی و ارسال مصالح ساختمانی به طور رایگان آغاز کردند.

محمود سیادت افزود: این اقدام از باب وظیفه و رسالت اجتماعی فعالان اقتصادی انجام گرفته است که طرح اولیه آن توسط بزرگان ولایت هرات و اتاق مشترک ایران و افغانستان مطرح و نشستهای هماهنگی آن طی یک ماه گذشته برگزار شد.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، جامعه یاوران خراسان که وابسته به اتاق بازرگانی مشهد است و از ۳۰ سال قبل بنیانگذاری شد و تاکنون بیش از هزار بیمارستان و مدرسه و اماکن مسکونی خسارت دیده از زلزله یا سیل را بازسازی کرده است، به عنوان محل دریافت کمکهای نقدی و غیرنقدی فعالان اقتصادی قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان با اشاره به استقبال مطلوب فعالان اقتصادی از کمک به بازسازی مناطق زلزله زده هرات گفت: برخی از فعالان اقتصادی صنعتگر ایرانی و افغانستانی تامین هزینه مصالح ساختمانی مانند تامین هزار و ۵۰۰ تن سیمان، آهن آلات و ایزوگام را متقبل شدند.

به گفته وی، افرادی از امارات، لبنان و استانبول کمکهایی را در این زمینه ارسال کردند، یک بانوی درد آشنای ایرانی که از حامیان همیشگی مهاجران افغانستانی و ایرانیان آسیب پذیر است، به تنهایی ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده هرات پرداخت کرد.

سیادت ادامه داد: تاکنون اعداد مناسبی برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده هرات جمع آوری شده است و امروز نمایندگان فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این اقدام نیکوکارانه، عازم هرات شدند تا عملیات ساختمانی را آغاز کنند.

به گفته وی، در این مسیر از حساب بانکی جامعه یاوری خراسان در افغانستان استفاده و ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی انجام می شود که آغازی نو در تحکیم روابط ایران و افغانستان خواهد بود.

وقوع زلزله ۱۵ مهرماه و پس لرزه‌های آن در هرات خسارات جانی و مالی بسیاری برجای گذاشت.

برچسب ها: زلزله ، هرات ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار