اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه شاخص از سوی بسیج جامعه پزشکی

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری از برگزاری بیش از ۲۰ عنوان برنامه شاخص همزمان با هفته بسیج با شعار محوری "بسیج؛ امید ملت ایران" در سطح استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار کاظم کبیری با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: پاسداشت و تکریم شهدای بهداری دفاع مقدس و شهدای سلامت استان، و اعزام تیم‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی عمومی و تخصصی شهید دکتر رهنمون به مناطق کمتر برخوردار استان از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: در این راستا بیش از ۱۲ تیم عمومی و تخصصی به مناطق کم برخوردار، صعب العبور و حاشیه نشین شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، خانمیرزا، شهرکرد، بن، سامان، فارسان، اردل و لردگان اعزام و خدمات بهداشتی درمانی رایگان به اهالی این مناطق ارائه می‌دهند.

سرهنگ کبیری ادامه داد: اجرای پویش نذر خون و اهدای خون، برپایی ایستگاه‌های سلامت با محوریت بسیج ملی غربالگری بیماری‌های فشارخون بالا و دیابت در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری جلسات جهاد تبیین با موضوع دستاورد‌ها و پیشرفت‌های حوزه سلامت و همچنین روشنگری و نشست‌های بصیرتی پیرامون حوادث اخیر غزه همزمان با هفته بسیج در سطح استان اشاره کرد.

سرهنگ کبیری گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۰ با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه دانشگاهیان و انتقال تجارب به نسل جوان آغاز به کار کرد.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ کانون بسیج جامعه جامعه پزشکی در بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان فعال است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این کانون‌ها با جذب و سازماندهی نیروها، امداد و درمان، انجام امور فرهنگی، تعلیم و تربیت، علمی و پژوهشی، اردو‌های راهیان نور و ... به منظور تحقق عدالت در سلامت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در دورترین مناطق استان می‌پردازند.

سرهنگ کبیری خاطرنشان کرد: هم اینک تیم‌های شهید دکتر رهنمون در قالب ۱۰۰ تیم عمومی، ۳۰ تیم تخصصی و فوق تخصصی و ۱۰ تیم اضطراری بسیج جامعه پزشکی استان سازماندهی شده اند.

وی یادآور شد: تیم‌های عمومی شامل پزشک، پرستار، دندانپزشک، روان شناس، مراقبین سلامت، روان پزشک، کارشناس بهداشت کار دهان و دندان و ماما با شعار "پیشگیری مقدم بر درمان" جهت بررسی بیماری‌ها و معضلات عمومی و شایع در محلات مختلف مستقر و ضمن ارائه مشاوره و خدمات، نیازسنجی‌های لازم جهت حضور تیم‌های تخصصی را انجام می‌دهند.

سرهنگ کبیری به اجرای "پویس سلیمان خدمت" اشاره کرد و گفت: در صوت شناسایی بیماری با نیاز دریافت خدمات بیمارستانی در مناطق صعب العبور، بیمار در قالب این طرح به بیمارستان منتقل و پس از دریافت خدمات بصورت رایگان به محل سکونت باز می‌گردد.

وی در پایان ضمن تبریک هفته بسیج از همه بسیجیان جامعه پزشکی استان که بصورت داوطلبانه، فداکارانه و خالصانه در دورترین و صعب العبورترین نقاط به ارائه خدمات بهداشتی درمانی می‌پردازند، تقدیر کرد و سلامتی روز افزون این عزیزان را از خداوند منان خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار