رفع مشکلات تکمیل خط ریلی کرمانشاه به خسروی/افزایش سرعت خط ریلی نیازمند اعتبار میلیاردی

معاون اجرایی رئیس جمهور بر ضرورت رفع مشکلات تکمیل خط ریلی کرمانشاه به خسروی تاکید کرد .

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از راه‌آهن کرمانشاه خواستار رفع مشکلات این پروژه شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بر ضرورت رفع مشکلات این مسیر همزمان با تکمیل خط ریلی کرمانشاه به خسروی تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه هم در جریان این بازدید گفت: با توجه به افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه پیش از رفع مشکلات فنی و زیرساختی خطوط، هم اکنون قطار‌ها در این مسیر به کندی و با سرعتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر تردد می‌کند.

محمدطیب صحرایی بر موقعیت ممتاز مبادلاتی کرمانشاه در حوزه حمل بار و تردد مسافری در غرب کشور تاکید کرد و خواهان افزایش سرعت قطار از کرمانشاه تا ملایر، تکمیل ایستگاه‌های مسیر از جمله بیستون و تکمیل راه آهن کرمانشاه تا اسلام آباد تا سال آینده شد.

سلیمانی، مدیر طرح‌های زیرساخت هم گفت: برای رفع مشکلات فنی و تکمیل ایستگاه‌های راه آهن کرمانشاه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در راستای مصوبه دولت، بزودی پیمانکار آن انتخاب می‌شود.

سعید ترکی مدیرکل راه‌آهن اراک در جریان بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه راه آهن و قطار کرمانشاه به مشهد در تشریح وضعیت این پروژه، گفت : افتتاح پروژه راه آهن کرمانشاه به مشهد در سال ۹۶ در حالی افتتاح شد که این پروژه هنوز به صورت کامل تکمیل نشده بود.

وی افزود: افتتاح زودتر از موعد راه آهن کرمانشاه سبب کندی سرعت در حرکت قطار بوده به گونه‌ای که در برخی از بخش‌های این مسیر سرعت حرکت تا ۶۰ کیلومتر هم کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه‌آهن استان اراک به تخصیص اعتبارات دولت سیزدهم برای تکمیل آن اشاره و تصریح کرد: به منظور افزایش سرعت و تکمیل پروژه در سفر رئیس جمهور در سال ۱۴۰۱ به استان کرمانشاه یک هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون بخشی از آن تخصیص یافته است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: با تخصیص اعتبارات لحاظ شده از سوی دولت سیزدهم تکمیل پروژه راه آهن در حال اجرا بوده و اصلاح خطوط ریلی و افزایش تعداد ایستگاه‌ها در دست اقدام است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.