سه هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس‌جمهور برای فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حضور رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت در استان سفر پرباری برای بخش فرهنگ و هنر بود چرا که رهاورد آن تخصیص نزدیک به سه هزار میلیارد ریال اعتبار به این بخش است.

پیام احمدی گفت: همانه طور که انتظار می‌رفت سفر دوم رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت، رویکرد فرهنگی داشت و طرح‌های مناسبی در حوزه فرهنگ، هنر و دین و مذهب به استان به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در دور دوم سفر هیات دولت به استان و به دنبال بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح‌های فرهنگی نیمه‌تمام استان، مقرر شد برای تکمیل این طرح‌ها و تعمیر و تجهیز فضا‌های فرهنگی موجود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تخصیص یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال آن به مساجد و مصلای‌ها اختصاص دارد و مابقی آن به تکمیل ساخت فرهنگسرا‌ها و مجتمع‌های فرهنگی و تعمیر و تجهیز ابنیه موجود متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می‌یابد.


بیشتر بخوانید


احمدی افزود: با این میزان اعتبار می‌توان تمامی طرح‌های فرهنگی هنری نیمه‌تمام استان از جمله فرهنگسرا‌های سامان، چلگرد، بن، شلمزار، فرادنبه و گندمان را تکمیل و بنا‌های فرسوده را بهسازی و تجهیز کرد.

وی با بیان اینکه در این سفر تنها طرح جدید فرهنگی در استان که عملیات اجرایی آن از صفر آغاز می‌شود، سینمای لردگان است، اظهار داشت: برای این طرح اعتبار متناسبی در نظر گرفته شده است که به محض ابلاغ اعتبار اعلام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با اعتبار تخصیصی طرح‌هایی که در حدود ۱۵ تا ۲۰ سال به صورت نیمه‌تمام مانده و عملیات اجرایی آن به طول انجامیده است تکمیل می‌شود و سالن‌هایی نظیر آمفی تئاتر امیرکبیر و دیگر مجتمع‌های فرهنگی نظیر غدیر تجهیز و تعمیر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار