لزوم تهیه نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران به لزوم تهیه نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تاکید کرد.

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد گیاهان دارویی استان با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در کشت و تولید گیاهان دارویی به لزوم تهیه نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تاکید کرد و گفت: نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در استان باید هرچه سریعتر تهیه شود.

او به سطح پایین کشت گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها، توسعه کشت گیاهان دارویی است.

مومنی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل تحول اقتصادی استان، سرمایه گذاری برای توسعه کشت و تولید، فرآوری و بازاریابی گیاهان دارویی است، گفت: گیاهان دارویی یک صنعت است بشرطی که تنها خام فروشی نباشد.

او افزود: استعداد یابی و پایش ظرفیت‌های مناطق مختلف استان باید در کنار توسعه کشت و تولید گیاهان دارویی انجام و صنایع فرآوری آن استقرار و از حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این راه بهره گرفت.

مومنی با بیان اینکه ما در زمینه تولید بذر، نشاء و نهال گیاهان دارویی وابسته هستیم، گفت: باید در زمینه ظرفیت تولید بذر، نشاء و نهال گیاهان دارویی سرمایه گذاری لازم انجام تا در این زمینه خودکفا شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.