ارتقای علم و آگاهی در ایجاد قدرت پایدار موثر است

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه در ارتقای سطح علمی جامعه نقش‌آفرین است، ارتقای علم و آگاهی را هم در ایجاد قدرت پایدار موثر عنوان کرد.

رضا قاسمیان در آیین نکوداشت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در ارتقای سطح علمی جامعه نقش‌آفرین است و ارتقای علم و آگاهی هم در ایجاد قدرت پایدار موثر خواهد بود.

او با اشاره به اهمیت کتاب و توجه به این کالای فرهنگی ارزشمند در زندگی، افزود: واژه‌ها و کلمات همانند موجودات زنده دارای قدرت هستند و در این بین کتاب‌ها سرشار از واژه‌ها و کلمات بوده و همچون دانشمندان ساکت، در کتابخانه‌ها به انتطار اهالی فرهنگ و معرفت برای انتقال و ارائه اطلاعات و داده‌ها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: در بیش‌تر جوامع ثروت و توان نظامی صرفا از عوامل قدرت هستند در حالی که هم‌اکنون مهم‌ترین منشأ قدرت آگاهی و دانایی است و در صورت تلفیق علم و آگاهی با ثروت و توان نظامی، قدرت پایدار حاصل خواهد شد.

گفتنی است؛ تجلیل از کتاب‌داران برگزیده و فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و رونمایی از کتاب هاب ویژه بخش روشن‌دلان، از جمله بخش‌های این آیین بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.