امیرعبداللهیان در دوحه با هنیه ملاقات کرد

وزیر امورخارجه کشورمان در دوحه پایتخت قطر با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود، در دوحه پایتخت قطر با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان ضمن پاسداشت مقاومت مقتدرانه حماس در برابر جنایات و اشغال‌گری رژیم صهیونیستی و گرامی داشت یاد و نام شهدای مقاومت، پیروزی مردم مقاوم غزه در برابر اسرائیل و تحمیل آتش بس به این رژیم کودک کش را تبریک گفت.

امیرعبداللهیان با تاکید بر حمایت همه‌جانبه تهران از مقاومت مردم فلسطین، تصریح کرد: ایستادگی جانانه مردم و مقاومت فلسطین در مواجهه با ارتش تروریست و کودک‌کش صهیونیستی نشان داد که این رژیم زبون‌تر از آن است که بتواند اهداف پلید خود از جمله نابودی حماس را تحقق ببخشد.

وزیر امورخارجه با اشاره به توافق آتش‌بس موقت میان حماس و رژیم اسرائیل که قرار است از بامداد فردا جمعه برقرار شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود در عرصه‌های مختلف سیاسی و دیپلماتیک به کار گرفته تا نسل‌کشی در غزه هر چه سریع‌تر پایان یابد.

اسماعیل هنیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های همیشگی و گسترده جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف، بر تداوم مبارزه برای تحقق آزادی کامل اراضی اشغالی از لوث وجود دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

او گفت: امروز بر خلاف تبلیغات دروغین رسانه‌های غربی-صهیونیستی ملت فلسطین خود به پیش‌ران مبارزه و جهاد با صهیونیست‌ها تبدیل شده و این دولت جعلی و غاصب اسرائیل است که با توجه به شرایط نابه‌سامان داخلی با بحران مشروعیت مواجه شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به حمایت‌های گسترده مردمی از مسئله فلسطین و انزجار عمومی از رژیم جنایت‌کار اسرائیل در سراسر دنیا، تصریح کرد: علاوه بر شکست سنگین صهیونیست‌ها در ابعاد اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در نبرد اخیر، آن‌ها در بعد رسانه‌ای و روانی نیز عرصه نبرد را نزد افکار عمومی جهان باخته‌اند و امروز عموم ملت‌های جهان بدون هیچ تردیدی به حقانیت فلسطینیان پی برده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
ما از همه وهابیا که زن و بچه ها رو سپر خودشون میکنن متنفر و بیزاریم و سرنوشت اونا کوچکترین اهمیتی برای ما نداره
آخرین اخبار