ارادت مردم خراسان جنوبی به اهل بیت (ع) بی نظیر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ارادت مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات و اهل بیت (ع) در کشور بی نظیر است و ما تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی مواکب میقات الرضا به کار می گیریم.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از مسئولان، خیرین و خادمان مواکب استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی (ع) گفت: پذیرایی از زوار پاکستانی به همت متولیان امر و خادمان مواکب به خوبی در استان انجام شد.

او بر لزوم آمادگی کامل مواکب برای استقبال و پذیرایی از زائران پاکستانی تأکید کرد و افزود: هر ساله توفیق پذیرایی زائران پاکستانی را خواهیم داشت لذا باید تمام تلاش خود را برای این استقبال داشته باشیم.

عباس زاده ضمن تأکید بر اینکه حتی یک اتوبوس هم نباید بدون پذیرایی و توقف از محورهای خراسان جنوبی عبور کند، بیان کرد: کیفیت پذیرایی ها باید با پذیرایی های اربعین به لحاظ سخاوت و نحوه برخورد برابری داشته باشد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خواستار هم افزایی دستگاه ها و کمک های مردمی در این مواکب برای ارائه بهترین خدمات به زائران پاکستانی شد و ادامه داد: امسال هم نظم و هماهنگی بین دستگاه های خدمت رسان به خوبی مدیریت شده بود.  

او عنوان کرد: نگاه ما به اربعین ویژه و فوق العاده است و مسئله اربعین هم معجزه قرن است که با معجزه حضرت موسی (ع) در قرآن برابری می کند چراکه دل ها متوجه این مسئله، هیاهو و داستان با عظمت اربعین است.  

عباس زاده با بیان اینکه بیشترین توجه و دلدادگی مردم به واقعه عاشورا و مسئله محرم است، تصریح کرد: وضعیت اجتماعی، عمومی و مذهبی مردم خراسان جنوبی با دیگر استان های کشور قابل مقایسه نیست.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی نقطه خاص تری از همه جای ایران در ارادت به ائمه اطهار (ع) است و ما خدمت رسانی به مردم و زائران این منطقه را توفیقی خاص به ویژه در برنامه های اربعین و مواکب می دانیم.

او با اشاره به نقش مردم خراسان جنوبی به راه اندازی مواکب و مراسمات حسینی در اربعین، گفت: این ارادت و نقش مردمی استان در کمک به ستاد عتبات عالیات در کشور نمونه ندارد.

عباس زاده افزود: امیدواریم بتوانیم بیشترین خدمت را به زائران پاکستانی ارائه دهیم.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: راه اندازی میقات الرضا در سطح استان بخش زیادی از ضعف های ما را در پذیرایی از زائران پاکستانی و خارجی پوشش می دهد لذا ما به صورت جدی پیگیر این مهم در استان هستیم.

او تصریح کرد: لیست ضروری ترین نیازها با توجه به تجربه استقبال از زائران پاکستانی باید ارائه گردد تا در مواکب میقات الرضای استان گنجانده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار