معاون وزیر بهداشت :

عزم دولت برای تحقق فوق‌العاده خاص پرستاران جدی است

رحیمی گفت: موضوع فوق‌العاده خاص پرستاران و نظام سلامت امروز یک مطالبه جدی است که دولت سیزدهم و وزیر بهداشت در تحقق و اجرایی شدن این مطالبه عزم جدی دارند.

بهروز رحیمی امروز در همایش تجلیل از پرستاران در سالن همایش‌های دانشگاه ملی ملایر گفت: دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان سربلند است و اقداماتی انجام داده که در همه دوران‌ها کم‌نظیر بوده است.

او بهره‌برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و احیای طرحی که از ۳۴ سال گذشته بلاتکلیف و راکد بود و در این دولت به صددرصد پیشرفت و بهره‌برداری رسیده را از جمله اقدامات دانست.

رحیمی گفت: وزیر بهداشت و درمان پیشنهاد‌های خوبی برای اجرای فوق‌العاده خاص نظام سلامت دارد که پیگیر تحقق آن هستیم که علاوه بر پرستاران همه نظام سلامت را شامل می‌شود.

او افزود: فوق‌العاده خاص سال گذشته به همت مجلس شورای اسلامی طرح موضوع شد، اما در آخرین لحظه از دستور کار و رای‌گیری خارج شد که امسال برای تحقق آن نیازمند حمایت نمایندگان مجلس هستیم.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مابقی مطالبات مانده و تعرفه پرستاری، یک همفکری و بازبینی مجدد می‌خواهد، چراکه در حوزه اجرا بخشی مربوط به وزارت بهداشت است و بخش دیگر همت سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

رحیمی با اشاره به اینکه برای تحقق مطالبات پرستاران با سازمان استخدامی و برنامه و بودجه رایزنی‌ها و پیگیری‌های خوبی صورت گرفته، بیان کرد: برای اضافه‌کاری پرستاران تلاش می‌کنیم امسال این مشکل حل شود.

او گفت: دستورالعملی که وزیر بهداشت و درمان برای تحقق مطالبات پرستاران نوشته، برای اینکه در کنار این الزام، خروجی داشته باشیم، نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم که نقش‌آفرینی در این حوزه ضعیف است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جامعه پرستاری را سرمایه عظیم نظام سلامت و کشور دانست و گفت: همین که دعای خیر یک بیمار و آرامشی که برای یک خانواده ایجاد شود، برای ما کافی است.

رحیمی با تاکید بر اینکه باید همواره قدردان زحمات پرستاران باشیم، افزود: این زحمات هرگز گم نخواهد شد.


او گفت: یادمان نرود در ایام همه‌گیری کرونا خیلی‌ها جرات حضور در کنار بیماران و حضور در بیمارستان را نداشتند و اگر امروز آرامشی ایجاد شده، مردم به زندگی برگشتند و کنترلی بر بیماری ایجاد شده، این مرهون تلاش پرستاران است.

معاون وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: پرستاران و کادر درمان نگذارند این دوران سخت و نفس‌گیر و مجاهدت شما از ذهن ما و مردم پاک شود، چراکه زحمات و رشادت‌های شما کم از دوران دفاع مقدس ندارد.

رحیمی با بیان اینکه وجود کمبودها، برخی خدمات را کمرنگ کرده است، تاکید کرد: امروز با حمایت نمایندگان و مسئولان شهرستان ملایر، بخشی از مشکلات زیرساختی ملایر را حل خواهیم کرد و اتفاقات خوبی را در نظام سلامت این شهرستان بیشتر از گذشته شاهد خواهیم بود.

به گفته او؛ خدمات گرانبهای پرستاران را نباید ارزان بخریم، تعرفه پرستاری مادی نیست، بلکه ارزش‌گذاری حرفه‌ای و قیمت‌گذاری خدمت است و نباید این خدمات را قربانی مطالبه چهار تا کارانه کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداقل حقوق‌ها، گرفتاری و سختی مشاغل را از دیگر مشکلات پرستاران برشمرد و خطاب به پرستاران تاکید کرد: اگر دردمندی به شما مراجعه می‌کند، پس شما همچنان مرجع هستید و هنوز امیدی هست و این فرصت خدمت را از مردم دریغ نکنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.