بهره برداری از تاسیسات فاضلاب مرز خسروی تا قبل از اربعین ۱۴۰۳

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با تخصیص اعتبار مورد نیاز تاسیسات فاضلاب مرز خسروی تا قبل از اربعین ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

داودی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به جلسه‌ای که با وزیر نیرو با حضور استاندار و نماینده کرمانشاه برگزار شد اشاره کرد و گفت : ایجاد تاسیسات فاضلاب در نوار مرز خسروی برای ایام اربعین در این جلسه مطرح و مقرر شد با تخصیص اعتبار مناسب تا قبل از ایام اربعین در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

داودی اظهار کرد: در حال حاضر فاضلاب مرز خسروی از طریق تانکر به تصفیه‌خانه فاضلاب قصرشیرین منتقل می‌شود که کار سنگینی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: یکی دیگر از مهمترین این تصمیمات این جلسه تامین آب اضطراری برای سه شهر کرمانشاه، هرسین و جوانرود بود.

رضا داودی گفت:برای بهبود تنش آبی شهر کرمانشاه اقدامات خوبی انجام شده که با این اقدامات در تابستان امسال وضعیت بسیار بهتری نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتیم.

وی به اقدامات انجام شده در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اجرای خط انتقال مخزن چمن به جمهوری در بخش غربی شهر کرمانشاه انجام که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و منشا تغییرات محسوسی بوده است.

داودی اظهار داشت: برنامه شرق شهر کرمانشاه خط لوله ۹ کیلومتری از چاه‌های ده پهن به مخزن کوثر است که کار سنگینی بوده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود این پروژه کلیدی که مصوبه سفر وزیر نیرو در سال ۱۴۰۱ را نیز دارد تا قبل از فصل گرمای سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

داودی افزود: با اجرای این طرح، افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتری افزایش آبدهی در جنوب، جنوب شرقی و شرق را خواهیم داشت که قطعا تنش آبی در این نقاط را به کمترین میزان می‌رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برنامه برای شمال شهر کرمانشاه را نیز حفر چند حلقه چاه اعلام کرد که به زودی وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

داودی یکی دیگر از مشکلات شهر کرمانشاه را کمبود مخزن دانست و با اشاره به نیاز شهر کرمانشاه به ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن، ادامه داد: هم اکنون ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب مخزن داریم و با کمبود ۱۲۳ هزار مترمکعبی مخزن مواجهیم که در این بخش نیز یک مخزن پنج هزار مترمکعبی آماده افتتاح داریم و مخازن دیگری نیز توسط آب منطقه‌ای در حال اجرا است.

به گفته این مسئول برای سایر نقاط استان خصوصا صحنه، کنگاور، اسلام آبادغرب، میرآباد، بانه‌وره و سرمست طرح‌های آبرسانی در برنامه است، بگونه‌ای که آبرسانی به سه شهر میرآباد، بانه‌وره و سرمست به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار