بارسلونا با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کرد

شهرداری بارسلونا در بیانیه‌ای اعلام کرد این شهر به دلیل تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه روابط خود را بطور کامل با این رژیم قطع می‌کند.

 شهرداری اسپانیا در بارسلونا در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تصمیم به قطع کلیه روابط نهادی با این رژیم گرفت و گفت: این تصمیم تا زمانی که آتش بس و حقوق مردم فلسطین تضمین نشود ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش آناتولی، در قطعنامه‌ای که روز جمعه توسط شورای شهر بارسلونا تصویب شد، آمده است که هرگونه حمله به غیرنظامیان، همچنین هرگونه مجازات دسته جمعی، کوچ اجباری یا تخریب سیستماتیک منازل و زیرساخت‌های غیرنظامی و همچنین قطع منبع انرژی، آب، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای مردم نوار غزه محکوم است.

 شهرداری پایتخت کاتالونیا بر اساس این قطعنامه، موانع اصلی صلح پایدار را رژیم صهیونیستی و استعمار سرزمین‌های فلسطینی و نفی حقوق مردم فلسطین دانست.

 علیرغم ارتباط بارسلونا با تل‌آویو به مدت ۲۵ سال این اولین بار نیست که این شهر روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع می‌کند. در فوریه گذشته نیز شهردار آن زمان شهر، آدا کولائو چپگرا، تعلیق توافقنامه خواهرخواندگی با تل‌آویو را اعلام کرد.

در همان زمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این تصمیم تا زمانی که به نقض حقوق صهیونیست‌‌ها پایان ندهد، به قوت خود باقی خواهد ماند.

احزاب چپگرای اسپانیا و فعالان «بی دی اس» (جنبش تحریم کالا‌ها و خدمات رژیم صهیونیستی) در آن زمان بیش از پنج هزار امضا به منظور درخواست از شورای شهر بارسلون برای لغو توافق خواهرخواندگی با تل آویو به علت جنایاتی که اسرائیل علیه مردم فلسطین مرتکب می‌شود، جمع آوری کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
فقط سر سلبریتی های بیچاره بی کلاه ماند فکر کنم زمان آن برسه که آمریکای شیطان هم با اسرائیل جنایتکار قطع رابطه کنه
آخرین اخبار