بازار‌های آفریقایی، آمریکای جنوبی و شرق آسیا بکرترین بازار برای تولیدات تراکتورسازی است

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بازار‌های آفریقایی، آمریکای جنوبی و شرق آسیا بکرترین بازار برای تولیدات تراکتورسازی است گفت: بازار‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد که به لحاظ مسائل تحریمی باید به صورت حاشیه‌ای و برنامه ریزی شده در آن‌ها ورود کرد.

 مهدی ضیغمی گفت: تراکتورسازی قابلیت آن را دارد که به عنوان یکی از پنج یا حتی سه شرکت بزرگ جهان وارد بازار‌های متعدد صادراتی شود که برای این منظور باید بسته صادراتی برای آن تعریف کنیم.

وی افزود: تراکتورسازی نماد ملی برای کشور به شمار می‌رود و باید از ظرفیت‌های سرریز آن برای الهام بخشی و توسعه سایر صنایع کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: تراکتورسازی از مجموعه‌های فاخر صنعت کشور است که با بهبود مدیریت در چند سال اخیر، توانسته از بحث نیاز داخل و تنوع بخشی برای تامین سلیقه‌های مختلف مصرف کنندگان داخلی خود فراتر رود و وارد بازار‌های صادراتی شود و ارز آوری خوبی را هم برای کشور داشته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت عملکرد تراکتورسازی را در حوزه صادرات ستودنی اعلام کرد و گفت: به لحاظ صادرات، اعداد و ارقام خوبی در کارنامه این گروه در مقایسه با سالیان گذشته ثبت شده است، اما به نسبت ظرفیت‌هایی که دارد باید بیشتر تلاش کند.

مهدی ضیغمی خاطرنشان کرد: مشکلات صنعتی و خیل عظیمی از شرکت‌هایی در کشور وجود دارد که همزمان و زودتر از تراکتورسازی وارد بازار کار و تولید و صادرات شده اند، اما در مشکلات متعدد درگیر هستند که این شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های دانش فنی و خودباوری شرکت تراکتورسازی که چند سال متمادی است صادر کننده برتر و ممتاز کشور لقب می‌گیرد استفاده کنند.

وی اضافه کرد: حوزه صنعت و تولید کشور باید با الگوگیری از تراکتور، خود را به عنوان یک نماد ملی و صادراتی در کشور معرفی کنند.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با هفت شرکت اقماری در تبریز ۲ شرکت در سنندج و ارومیه فعال است و با حدود پنج دهه فعالیت در زمینه تولید تراکتور، در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خودرو فعالیت دارد.

سال گذشته ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه تراکتور به ارزش ۳۲ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است و در ۶ ماهه نخست امسال نیز یک هزار و ۵۰۰ دستگاه به ارزش ۲۲ میلیون دلار صادرات اتفاق افتاد که ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار