نمایشگاه هنرها و صنایع دستی در بوشهر گشایش یافت

نمایشگاه هنرها و صنایع دستی با همت سازمان بسیج هنرمندان استان در دبیرستان تاریخی سعادت بوشهر گشایش یافت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر روز شنبه در آئین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه شامل ۷۰ غرقه و آثار ۱۰۰ هنرمند مطرح هم استانی از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

مصطفی مردانی افزود: توسعه و تقویت شبکه هنری و هم افزایی هنرمندان صنایع دستی در استان بوشهر و تلاش برای اتصال شبکه تولید به شبکه توزیع از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: یکی از بارزترین وجوه هر تمدن فرهنگ و هنر آن است و نمی‌توان از تمدن غنی ایران زمین سخن گفت، اما مولفه هنر و صنایع دستی که نشات یافته از خلاقیت ایرانیان است را نادیده گرفت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر اظهار کرد: حمایت از هنرمندان، آثار هنری و صنایع دستی لازمه حفظ و توسعه هنر و صنایع دستی است و برپایی نمایشگاه‌های آثار هنری و صنایع دستی می‌تواند در ارتباط بیشتر جامعه با این مولفه‌های فرهنگ و هویت ایرانی موثر باشد.

وی افزود: احیای هویت و اصالت ملی با حمایت از هنرمندان صنایع دستی و ایجاد مشاغل خانگی از رشته‌های صنایع دستی منسوخ یا در حال منسوخ شدن از اهداف بلند مدت و کلانی است که می‌توان از طریق برپایی نمایشگاه‌های هنری و صنایع دستی بدان دست یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.