۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۵۶ صندوق خرد زنان روستایی پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: در طرح تارا، این صندوق تاکنون به ۲۵۶ صندوق خرد محلی زنان روستایی ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

اکبرنیا مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی در برنامه پارسمان صدا و سیمای استان گفت: صندوق کارآفرینی امید با شروع پرداخت تسهیلات به صندوق‌های خرد محلی زنان روستایی تاکنون به ۲۵۶ صندوق ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و پشتیبانی پرداخت کرده است و این اقدام در جهت اشتغال و معیشت روستاییان انجام می‌شود.

او افزود: صندوق‌ها از قبل وجود داشته است و صندوق کارآفرینی در جهت حمایت و تثبیت مشاغل در قالب طرح تارا برای توسعه و پیشرفت فعالیت‌های اشتغالزایی و حمایت مالی از صندوق‌های خرد محلی به آنان تسهیلات می‌دهد.


بیشتر بخوانید


اکبرنیا بیان کرد: طرح بدین صورت است که مسئول یا مدیر صندوق با مراجعه به صندوق کارآفرینی امید و افزایش سهم خود در صندوق از تسهیلات مربوط استفاده می‌کند که دریافت این تسهیلات در ادامه باعث توسعه کسب و کار، افزایش نقدینگی صندوق و تکمیل صندوق‌های فعال و نیمه فعال می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی ادامه داد: محدودیتی در تعداد پرداخت تسهیلات نداریم، اما چون طرح نو و تازه است؛ به صورت کشوری محدودیت زمانی داریم و گفتند که تا پایان دی باید درخواست‌ها داده شود، ولی امکان تمدید آن وجود دارد و این تسهیلات قرض الحسنه با سود ۴ درصد و با ارائه چک و سفته است.

احیای ۲۸ طرح اقتصادی از طریق نهضت احیا

اکبرنیا مدیر صندوق کارآفرین امید خراسان جنوبی گفت: صندوق کارآفرینی امید برای اولین بار وارد طرحی برای احیای واحد‌های اقتصادی غیر فعال، فعال و یا واحد‌هایی که ۵۰ یا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند شد.

او افزود: تفاهم‌نامه چند جانبه‌ای امضا شده که بر اساس آن، صندوق کارآفرینی امید تاکنون ۲۸ طرح اقتصادی را از طریق همین نهضت احیا شناسایی کرده و شروع آن انجام شده است.

اکبرنیا بیان کرد: طرح‌های اقتصادی می‌بایست در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت باشد و سقف تسهیلات نیز ۱۰ میلیارد تومان است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی استان و مرزی بودن برخی شهر‌ها، واحد‌های اقتصادی که تاکنون نتوانسته‌اند به ۱۰۰ درصد تولید و بهره‌برداری برسند می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار