نهضت پارکینگ‌سازی با تعریف چند پروژه ایجاد نمی‌شود

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ایجاد مشوق برای بخش خصوصی در جهت ساخت پارکینگ تأکید کرد.

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال جاری با بیان اینکه بیش از هفت هزار میلیارد تومان اعتبار سرمایه ای برای مناطق ۲۲ گانه تصویب شده و ۸۳۵ پروژه مستمر و ۴۵۴ پروژه غیرمستمر تعریف شده است، گفت: ۱۲۸۹ پروژه در مجموع در مناطق ۲۲ گانه تصویب شده است.

وی افزود: اطلاعات سامانه کنترل پروژه تا پایان ۶ ماه ابتدایی ثبت شده است. ما برای تک تک کد روژه های مناطق ۲۲ گانه جداول میزان پیشرفت فیزیکی، اعتبارات و دیگر آیتم ها را تهیه کرده ایم. نزدیک به ۹۰ پروژه وضعیت مناسبی ندارند و در این زمینه نامه ای به شهرداری ارسال کرده ایم و پاسخ خوش‌بینانه ای به ما داده است.

وی با تأکید بر اینکه ۱۵ درصد از بودجه تملک دارایی سرمایه ای مناطق پرداخت شده است، افزود: دو سوم سال گذشته و میزان بودجه پرداختی به مناطق ۱۵ درصد بوده است.

رئیس کمیته بودجه شورا با اعلام اینکه در شش ماه ابتدایی سال بیش از ۵۰۰ پروژه توسعه محلی به میزان ۵۵ درصد اتمام یافته‌اند، تصریح کرد: ۲۸ درصد پروژه به تعداد ۳۰۲ طرح در حال اجراست و ۱۷ درصد به میزان ۱۸۹ پروژه هنوز آغاز نشده که البته این عدد کاهش یافته است. در مجموع شهرداری تهران عملکرد مناسبی در پروژه های توسعه محلی دارد.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۳ در پیشرفت فیزیکی، کسب درآمد و پروژه های توسعه محلی وضعیت خوبی دارد، ادامه داد: ضرورت دارد در اختصاص اعتبار به پروژه های سرمایه ای و تملک دارایی مناطق توجه ویژه تری صورت بگیرد.

مظفر تأکید کرد: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های منطقه یک ۳۹ درصد، منطقه ۲ به میزان ۴۱ درصد، منطقه سه ۳۱ درصد، منطقه چهار ۴۰ درصد، منطقه پنج ۴۱ درصد، منطقه ۶ به میزان ۳۷ درصد، منطقه هفت ۳۷ درصد، منطقه هشت ۴۴ درصد، منطقه ۹ به میزان ۳۹ درصد، منطقه ۱۰ به میزان ۳۵ درصد، منطقه ۱۱ به میزان ۵۳ درصد، منطقه ۱۲ به میزان ۳۹ درصد، منطقه ۱۳ به میزان ۶۱ درصد، منطقه ۱۴ به میزان ۳۸ درصد، منطقه ۱۵ به میزان ۳۶ درصد، منطقه ۱۶ به میزان ۳۱ درصد، منطقه ۱۷ به میزان ۳۲ درصد، منطقه ۱۸ به میزان ۴۸ درصد، منطقه ۱۹ به میزان ۲۹ درصد، منطقه ۲۰ به میزان ۲۶ درصد، منطقه ۲۱ به میزان ۵۲ درصد و منطقه ۲۲ به میزان ۲۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان فاوا برای سامانه کنترل پروژه باید پای کار بیاید، تاکید کرد: بر اساس مأموریت نمی توان از سامانه اطلاعات دریافت کرد و نواقصی در سامانه وجود دارد. انتظار داریم همکاران ما در شهرداری نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اعلام اینکه نهضت پارکینگ‌سازی با تعریف چند پروژه ایجاد نمی شود، گفت: در تنظیم‌گری و مشوق لحاظ کردن در قوانین باید زمینه ای را ایجاد کنیم که مالکین و بخش خصوصی به پارکینگ سازی تشویق شوند. شهرداری هیچ لایحه ای در ۲ سال اخیر برای توسعه پارکینگ ها و پیش بینی مشوق برای مردم در این زمینه ارائه نداده است. سال قبل ۲ هزار میلیارد تومان بودجه این بخش عودت شد و امسال شهرداری تعداد هفت یا هشت پروژه را فعال کرده اما اتفاقی نیفتاده است.

برچسب ها: شورا ، بودجه ، پارکینگ ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
ساخت پارکینگ پیش کش، تراکم نفروشید بازارها را به مناطق باز تر منتقل کنید؟، به هر مغازه نسبت به وسعت آن داشتن پارکینگ را مثل منازل اجباری کنید ادارات، ارگانها شرکتها و بیمارستانها و... را ملزم به ارایه پارکینگ به کارمندان و مراجعه کنندگان کنید مشکل تا حدودی زیادی برطرف می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
ساخت پارکینگ پیش کش، تراکم نفروشید بازارها را به مناطق باز تر منتقل کنید؟، به هر مغازه نسبت به وسعت آن داشتن پارکینگ را مثل منازل اجباری کنید ادارات، ارگانها شرکتها و بیمارستانها و... را ملزم به ارایه پارکینگ به کارمندان و مراجعه کنندگان کنید مشکل تا حدودی زیادی برطرف می شود
آخرین اخبار