در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شأن و منزلت حضرت زهرا (س) برابر با شب قدر است

یک کارشناس مذهبی گفت: امام صادق(ع) فرموده اند کسی که فاطمه(س) را درک کند شب قدر را درک کرده است. این جایگاه ویژه فقط مختص به حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی مشیری خراسانی، کارشناس مذهبی درمورد شخصیت برجسته و مهم حضرت زهرا (س) بیان کرد: عظمت حضرت زهرا (س) به حدی است که امام ششم، حضرت امام جعفر صادق علیهم السلام فرمودند: کسی که فاطمه (س) را درک کند شب قدر را درک کرده است. یعنی این جایگاه ویژه فقط برای بانوی باعظمت جهان، حضرت زهرا سلام الله علی‌ها است و این مطلب نشان می‌دهد شب قدری که همه ما علاقه‌مند به درک کردن آن هستیم شب قدری است که با درک مقام و منزلت شخصیت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها ممکن می‌شود. بنابراین، از همین موضوع متوجه می‌شویم که شأن این بانوی بزرگوار به قدری والاست که هم شأن شب قدری است که از هزار ماه با ارزش‌تر و بالاتر است.

این سخنران مذهبی مطرح کرد: مطلب دیگری که می‌توان در مورد جایگاه والای حضرت زهرا سلام الله علی‌ها گفت تعابیر کتاب آسمانی قرآن کریم است که درمورد حضرت (س) بیان کرده است. یعنی اگر همه آن چه که درخصوص حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و خاندان ایشان در قرآن کریم گفته شده است را کنار بگذاریم و فقط همین دو آیه را درنظر بگیریم که «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ... فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ» «ما تو را [چشمه]کوثر دادیم... پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى کن». کافی است که به عظمت والای این اسوه زنان عالم هستی پی ببریم. 

حجت الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها عطای الهی به پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم هستند و حضرت زهرا (س) کسی هستند که در قبال نعمت وجودی ایشان، نبی مکرم اسلام (ص) باید نماز بخوانند و قربانی کنند. یعنی دختر پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم کسی هستند که به برکت وجود ایشان و فرزندانشان، دشمنان حضرت محمد مصطفی صل الله علیه وآله والسلم در توطئه‌های خود با شکست روبرو خواهند شد و آن‌هایی که علیه پیامبر اکرم (ص) تلاش می‌کنند و به زعم خود حضرت رسول (ص) رفتنی هستند و چیزی از ایشان باقی نمی‌ماند خودشان شکست خورده اند و در حقیقت، این دشمنان رفتنی خواهند بود و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها باعث بقای آئین پیامبر (ص) و اسلام خواهند شد.

این کارشناس مذهبی گفت: قرآن کریم می‌فرمایند که از پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم الگو بگیریم و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز، می‌فرمایند که من از مادرم حضرت زهرا سلام الله علی‌ها الگو می‌گیرم. این موضوع بیانگر این است که هیچ گاه حضرت صاحب الزمان (عج) در مقابل بیانات کتاب آسمانی قرآن کریم کلام دیگری بیان نمی‌کنند و بدون شک، این موضوع نکته‌ای دارد و آن هم این است که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها آن چنان خودشان را همانند حضرت محمد مصطفی صل الله علیه وآله والسلم کرده بودند که الگوگیری از ایشان با الگوگیری از پیامبر صل الله علیه وآله والسلم تفاوتی ندارد. 

حجت الاسلام والمسلمین مشیری خراسانی افزود: زندگی شخصی حضرت زهرا (ص) و زندگی مادرانه ایشان و نقش حضرت (س) به عنوان همسر، فرزند و فرد اجتماعی و اسوه زنان بودنشان و مجاهد فی سبیل‌الله و مهم‌تر از همه، نقش حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در دفاع از وجود مبارک حضرت امیر مومنان علیه السلام و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بسیار مهم و ویژه است. چه بسا حضرت مهدی (عج) با این تعبیر می‌خواهند چنین مطلبی را به ما برسانند همان طور که مادرم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها فدایی امام زمان (عج) خود شدند امروز، ما هم باید در دفاع از حضرت مهدی (عج) کم نگذاریم و فداییان وجود مبارک ایشان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
علی اول مسلمان
وزهرا اولین ولایی
زهرا اولین یاور،اولین حامی،اولین مدافع حریم ولایت،
باتقدیم جان ومال وفدک وتقدیم فرزند،
اولین جانباز واولین مظلوم تیغ ستم وزهر تازیانه وضرب سیلی،
اولین رسواکننده ی ستم وغصب وظلم وطاغوت
اولین نبردکننده ای که نبردش تا قیامت ادامه داردومهر رسوایی را برای همیشه برپیشانی نفاق وظلم وانحراف نشانده است.
به راستی اولی ودومی چه جوابی دارند وخواهند داشت وچه شد
که نتوانستند درتشییع او شرکت کنند وقبرش چرا مخفی ماندو
امام صادق فرمودهرکه ذره ای ازمحبت اولی ودومی را دردل داشته باشد یامقامی به اندازه ی ذره ای برای آنان قایل شود بهشت را نخواهد دید.
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۵۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
السلام علیک یا حضرت فاطمه الزهرا صدیقه الشهیده سیده النسا العالمین اهل الجنت مددی . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
یافاطمه الزهرا
آخرین اخبار