هشدار نارنجی وقوع سیل در ۴۴ استان ترکیه + فیلم

سازمان هواشناسی ترکیه برای ۴۴ استان این کشور به دلیل خطر تشدید سیل و تداوم آن در چندین شهر از جمله ازمیر و آنتالیا هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در چند منطقه ساحلی پس از طوفان شدید و باران‌های سیل آسا، سطح آب دریا بالا آمده و خطر پیشروی آب به سمت ساحل تشدید شده است.

به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های داخلی این کشور خبر دادند که سطح آب دریا در تعدادی از شهر‌های ترکیه پس از طوفان و بارش شدید باران، بالا آمده است.

هشدار سطح نارنجی امروز (یکشنبه) از سوی مقامات استانی ترکیه برای ۴۴ استان و همچنین هشدار زرد برای ۲۰ شهر در ارتباط با شرایط نامساعد آب و هوایی اعلام شده است.

همچنین به دلیل طوفان در ازمیر در غرب ترکیه، دریا طغیان و به نواحی ساحلی پیشروی کرده، چندین منطقه از جمله «آلسانجاک» مرکزی و «کوردون» زیر آب رفته و حرکت کشتی‌ها لغو شده است.

ویدئو‌هایی نیز از خیابان‌های شهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد اسکوتر‌های برقی زیر آب مانده و خودرو‌ها تا نیمه در آب غوطه‌ور شده‌اند. همچنین سیلاب به داخل برخی کافه‌ها و رستوران‌ها راه یافته است.

روزنامه «حریت دیلی نیوز» نیز گزارش کرده که پس از چند روز هشدار از سوی سازمان هواشناسی دولتی ترکیه، طوفان و باران شدید زندگی روزمره را در سراسر ترکیه متوقف کرده است.

در استانبول نیز باران سیل‌آسا که از حدود ساعت ۴ صبح دیروز آغاز شد، بسیاری از مناطق شهر را تحت تاثیر قرار داد.

برچسب ها: سیل ، ترکیه ، باران سیل آسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار