تلاش‌ها برای اطفای حریق در جنگل‌های غرب مازندران + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از ادامه تلاش‌ها برای اطفای حریق در جنگل‌های غرب استان خبر داد.

محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به آتش سوزی سطحی و لکه‌ای در جنگل‌های غرب استان، گفت: آتش سوزی مناطق جنگلی شوراب نوشهر و بالاس تنکابن که به دلیل وزش باد، جنوبی شدن جریانات جوی و سخت گذر بودن مسیر تداوم یافت با تلاش نیرو‌های مردمی و یگان حفاظت فقط مهار شد اما زبانه‌های آتش از منطقه جنگلی بالاس به پایین اشتوج جریان یافت.

او با بیان اینکه در پی آتش سوزی در منطقه بالاس تنکابن به دلیل آنکه درختان افتاده و شکسته نیز درگیر حریق شدند، به منظور مهار آتش و جلوگیری از سرایت حریق به دیگر عرصه‌ها، از ظرفیت یک بالگرد با چند سورتی پرواز استفاده شد، افزود: یک بالگرد دیگر نیز درخواست شد تا در اقدام عملیات اطفا تسریع شود.

محمدی با اشاره به اینکه عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد، آتش سوزی سطح ۲ هکتار از منطقه شوراب نیز سطحی بود که برای اطفای کامل آن اقدامات لازم در حال اجراست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، وزش باد شدید را موجب افزایش سرعت حریق در مناطق یاد شده اعلام و گفت: جریان باد، سخت گذر بودن منطقه و شعله ور بودن درختان افتاده در اثر حریق، فعالیت اطفا را محدود به مهار آتش سوزی کرد که با بهره گیری از ظرفیت دو بالگرد عملیات اطفای کامل حریق صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار