افزایش سرعت وزش باد در همدان

زاهدی گفت: وزش باد که از روز گذشته در استان آغاز شده از امروز بعدازظهر افزایش می‌یابد و وزش باد شدید در مناطق شمالی استان پدیده غالب جوی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین سرعت وزش باد استان در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به گل تپه با ۶۸ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و در همدان به ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

او گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده وزش باد شدید پیش بینی می‌شود و از فردا شاهد ابرناکی در آسمان استان خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با افزایش ابرناکی هوا از اواخر وقت امروز انتظار بارش پراکنده، ملایم و خفیف در استان پیش بینی می‌شود.

زاهدی گفت:دمای صبحگاهی هوای نقاط مختلف استان همدان فردا سه شنبه به چهار تا پنج درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد و از فردا شب با کاهش ابرناکی برای صبح چهارشنبه انتظار کاهش نسبی دما صبحگاهی (۲ تا سه درجه سانتیگراد زیر صفر) داریم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: پس از خروج سامانه بارشی آسمان استان صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود و روز جمعه بعدازظهر شاهد افزایش ابر خواهیم بود.

زاهدی گفت:گل تپه با ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

او گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت با ۱۶ سانتیگراد بالای صفر و پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.