هشدار مدیریت بحران درباره رگبار باران و برف در البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از قرار گرفتن استان به ویژه ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی در وضعیت هشدار زرد پایداری خبر داد.

مهدی مهرور گفت: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از گذر موج ناپایدار از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن در ارتفاعات رگبار باران و برف (کولاک موقت برف)، رعد و برق، وزش باد شدید و روند کاهش محسوس دما که شروع آن از دوشنبه شب و پایان آن ظهر سه شنبه است، پیش بینی می‌شود.  

وی افزود: احتمال اختلال تردد و لغزندگی معابر در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، شکسته شدن سازه‌های سست، درختان و تابلو‌های تبلیغاتی به دلیل وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

مدیر کل مدیریت بحران توصیه کرد: شهروندان از توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌های فصلی و دامنه کوه هاپرهیز کنند.
 
مهرور در پایان از مردم خواست از سفر‌های غیر ضروری و رعایت نکات ایمنی هنگام تردد در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی و از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری کنند.
 
تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره اندیشیده شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.