اجرای پویش «صبح زیتون» برای حمایت از غزه در طارم آغاز شد

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از اجرای پویش درختکاری «صبح زیتون» به منظور حمایت از مردم مظلوم غزه در شهرستان طارم خبر داد.

مریم مختاری روز دوشنبه در آیین اجرای پویش مردمی صبح زیتون در طارم با بیان اینکه اجرای پویش «صبح زیتون» برای حمایت از غزه در طارم آغاز شد گفت: این پویش با اعلام سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور در استان‌هایی که شرایط کاشت نهال زیتون را دارند، اجرا می‌شود که با توجه به شرایط آب و هوایی استان زنجان و شهرستان طارم، کاشت نهال‌ها در طارم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این پویش، سه هزار اصله درخت تا پایان سال در طارم کاشته می شود.

مختاری افزود: پویش صبح زیتون در سطح کشور با کاشت درخت به یاد ۱۰۰ هزار شهید مقاومت غزه طی ۷۵ سال اخیر انجام می شود.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اضافه کرد: زیتون نماد کشور فلسطین و نماد صلح و دوستی است و به همین دلیل، این نهال برای اجرای پویش انتخاب شد.

وی اضافه کرد: همچنین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال گذشته در کشور کلید خورده و مقرر شده است در طول چهار سال یک میلیارد درخت از گونه‌های مختلف تولید شود و برای کاشت در خدمت شهروندان و دستگاه های مختلف قرار بگیرد.

این مسوول با بیان اینکه درختکاری فواید زیادی دارد،‌گفت: کاهش آلاینده‌ها، مستحکم کردن خاک، جلوگیری از کوچ پرندگان، تامین گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال از جمله این فواید است.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر فرهنگسازی کاشت درخت در سطح جامعه، گفت: نباید از جایگاه مدارس و دانش آموزان در توسعه و ترویج فرهنگ درخت‌کاری غافل شویم.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ درخت کاری اگر در مدارس نهادینه شود و دانش آموزان نیز آن را اجرا کنند، در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بسیار موثر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.