آسفالت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : ساخت راه‌های روستایی با اولویت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است که امسال کار ۳۰۰ کیلومتر از آن را شروع کرده‌ایم تا دیگر روستایی با جاده خاکی نداشته باشیم.

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۸ هزار و ۵۱ کیلومتر راه در سطح استان، گفت : نزدیک ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از این راه‌ها روستایی و فرعی است که ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر از این میزان خاکی و مابقی آسفالته است.

وی ساخت راه‌های روستایی را با اولویت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار بیان کرد و گفت: امسال کار برای ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های خاکی مورد تعهد (روستا‌های بالای ۲۰ خانوار) با توجه به قرارداد‌های منعقد شده با پیمانکاران متعدد و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شروع شده است.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر راه‌های روستای باقی‌مانده مورد تعهد دولت نیست، چون زیر ۲۰ خانوار هستند.

وی یادآور شد: امسال بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخت و نگهداری شده که با توجه به هزینه‌بر بودن ساخت و نگهداری راه‌ها بیش از هزار میلیارد تومان بدهکار پیمانکاران هستیم، اعتبارات استان در این راستا هنوز ابلاغ نشده البته اعتبارات حداقل است.

کرمی وضعیت راه‌های روستای استان را مناسب توصیف کرد و افزود: در مقایسه با دیگر استان‌های وضعیت بهتر است، ولی نیاز شدید به نگهداری راه‌ها داریم. راه‌ها باید مستمر نگهداری شوند لذا نیاز به اعتبارات داریم که براساس قانون باید شورای برنامه‌ریزی و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها این اعتبارات لازم را تأمین کنند.

وی خاطرنشان کرد: راهداری مجری است. طبق آمار و مستند بیش از ۳۰۰ درصد اعتباری که داشتیم کار شده بطوریکه پیمانکاران از ما طلبکار هستند.

کرمی خطاب به فرمانداران شهرستان‌های استان، گفت: اگر چنانچه راهی در حوزه استحفاظی نیاز به آسفالت دارد، اگر ۵۰ درصد اعتبارات آن از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها ابلاغ شود، ۵۰ درصد اعتبار باقی‌مانده از طریق ملی و یا به صورت امانی تأمین می‌شود. 

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خصوص وضعیت جاده کوزران، افزود: جاده کوزران یک جاده ترافیکی و توریستی است که ترافیک اصلی دارد، اما جاده فرعی محسوب می‌شود لذا این جاده برای جاده اصلی شدن نیاز به توسعه دارد که باید توسط مسوولان در حوزه ساخت وزارت راه پیگیری شود تا ماده ۲۳ آن اخذ و از فرعی به اصلی ارتقا پیدا کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.