روستای دله مرز سروآباد به زودی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان به مشکل عدم آنتن دهی روستای دله مرز سروآباد اشاره کرد و گفت: بر اساس وعده استاندار در جشنواره اخیر انار، روستا دله‌مرز سروآباد تا پایان آذرماه جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از احداث یک سایت جدید جهت اتصال سه روستا‌ی دل، دله مرز و زوم از توابع شهرستان سروآباد به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: اقدامات لازم و حفاری‌های جهت ایجاد و راه اندازی سایت در محل مورد نظر انجام شده و بتن ریزی برای نصب دکل و تجهیزات نیز در دست اقدام است.

آرام حیدری با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری برای این سایت با احتساب هزینه‌های تامین برق آن ۶ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: عملیات نصب و راه اندازی دکل تا پایان آذر ماه جاری به اتمام می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی این سایت جدید بالغ بر ۱۰۰ خانوار از پوشش‌ ارتباطی بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: با اتصال سه روستای یاد شده به شبکه ملی اطلاعات مشکلات آنتن دهی موبایل و همچنین اینترنت و وای فای حل خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس هدف‌گذاری ها، تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان کردستان تا پایان سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

حیدری اذعان کرد: در حال حاضر از ۱۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۱۱۴۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و ۱۶۹ روستا در برنامه می‌باشد. 

۱۸ آبان ماه امسال بود که استاندار کردستان با حضور در جشنواره انار که در روستای دله مرز سروآباد برگزار شد، وعده داد مشکل پوشش ارتباطی این روستا در آینده ای نزدیک حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.