بررسی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در منطقه حفاظت شده هورالعظیم

جهت بررسی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان زیستگاه‌های حساس منطقه حفاظت شده هورالعظیم پایش شد.

علی سجادجلالی مسئول منطقه حفاظت شده هورالعظیم گفت: تا کنون مورد خاصی از بیماری آنفلوانزا در میان پرندگان وحشی در سطح مناطق تحت مدیریت هورالعظیم مشاهده یا گزارش نشده است.

جلالی در جریان پایش زیستگاه‌های حساس منطقه حفاظت شده هورالعظیم جهت بررسی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: گشت مشترک یگان منطقه هورالعظیم و شبکه دامپزشکی شهرستان هویزه جهت پایش زیستگاه‌های پرندگان در منطقه حفاظت شده انجام شد.

او ادامه داد: این پایش پیرو هماهنگی‌های بعمل آمده و توافق با شبکه دامپزشکی گشت‌های مشترک در خصوص بررسی زیستگاه‌های منطقه به منظور شناسایی و پایش منطقه از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

جلالی ادامه داد: در این پایش‌ها که با حضور محیط بانان حفاظت محیط زیست و رئیس شبکه دامپزشکی هویزه انجام شد، منطقه حفاظت شده هورالعظیم، سرشاخه‌های رودخانه کرخه متصل به تالاب و محل‌های نشست پرندگان پایش شد.

به گفته او تاکنون بیش از۱۰ هزار فرد پرنده ازگونه‌های مختلف آبزی و کنار آبزی مانند فلامینگوها، پلیکان‌ها باکلان ها، حواصیل‌ها وپرستو‌ها به تالاب هورالعظیم مهاجرت کردند که اغلب از سیبری برای زمستان گذرانی به این منطقه می‌آیند که خوشبختانه تاکنون هیچ نوع بیماری در هورالعظیم مشاهده نشده است.

مسئول منطقه حفاظت شده هورالعظیم گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی بوده که احتمال ابتلاء انواع پرندگان از جمله گونه‌های آزاد پرواز مهاجر و پستاندارانی از جمله گراز به این بیماری وجود دارد. همچنین این بیماری می‌تواند به انسان سرایت نموده و در صورت عدم کنترل می‌تواند عواقب خطرناکی به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.