مدیران توانمند، شرکت‌های دانش بنیان را دریابند

هفته پژوهش و فناوری استانی از ۱۱ تا ۱۷ آذر شروع و از ۱۲ تا پانزدهم نمایشگاه استانی دستاورد‌های پژوهشی برگزار می‌شود که هدف کلی آن، هدایت پژوهش‌ها در جهت رفع نیاز‌های جامعه است.

مجیدی رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: هفته پژوهش و فناوری استانی از ۱۱ تا ۱۷ آذر ماه و هفته کشوری از ۱۹ تا ۲۵ آذر ماه است که نمایشگاه استانی دستاورد‌های پژوهشی فناوری و فن بازار از ۱۲ تا ۱۵ آذر و نمایشگاه کشوری از ۲۰ تا ۲۲ آذر برپا می‌شود.

او افزود: نمایشگاه استانی با حضور دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، مراکز تحقیقاتی و واحد‌های فناور در ۴۰ غرفه برای ارائه دستاورد‌های آنان در سالن امید دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود و هدف اصلی این است که پژوهش‌ها جهت رفع نیاز‌های جامعه هدایت شود و حلقه مفقوده ارتباط بین دانشگاه صنعت و جامعه از بین رود.

مجیدی بیان کرد: در استان ۵۶ شرکت دانش بنیان وجود دارد که ۴۶ شرکت نوپا هستند یعنی درآمد عملیاتی آن‌ها کمتر از ۵ میلیارد تومان است و محصولی در حد نمونه آزمایشگاهی دارند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از مجموعه کل شرکت‌ها ۸ تای آن‌ها شرکت نوآور و دو شرکت فناور هستند که شرکت‌های نوآور به شرکت‌هایی گفته می‌شود که حداقل یک کالا یا خدمات دانش بنیان به عرصه تولید تجاری رسانده و درآمد عملیاتی آن‌ها در آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت بیش از ۵ میلیارد تومان و سهم فروش دانش بنیان آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد از کل است و شرکت‌های فناور بیشتر از ۵۰ درصد درآمدشان در زمینه دانش بنیان است و حداقل ۱۰ نیروی بیمه شده دارند و درآمد آن‌ها بیش از ۵ میلیارد تومان است.

او عنوان کرد: از تعداد کل شرکت‌های دانش بنیان در استان ۴۲ شرکت یعنی ۷۵ درصد شرکت‌ها در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

مجیدی بیان کرد: یکی از بهترین اقدامات که در هفته آینده بحث راه‌اندازی آن صورت می‌گیرد، راه اندازی سایت جریان اقتصادی نوین به همت وزارت علوم است که در آن شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند محصولات فناورانه خود را برای فروش بارگذاری کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در پایان به سایت در حال ساخت پارک علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: سایت اصلی این پارک ۵۰ هکتار و مرحله اول ساخت آن ۱۰ هکتار است؛ ساختمان اصلی سایت در مرحله اول مساحتی حدود ۵هزار متر مربع دارد که در حال حاضر با پیشرفت ۸۰ درصدی روبرو است و بینی می‌کنیم که بتوانیم مرحله اول این سایت را در سال آینده به بهره‌برداری برسیم.

برچسب ها: پژوهش ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار