اوکراین: کمبود شدید تجهیزات و پرسنل نظامی داریم

یک مقام دولت اوکراین در خصوص کاهش تجهیزات و پرسنل نظامی برای ادامه جنگ هشدار داد.

سرهی لشچنکو، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، امروز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی TSN گفت که علاوه به کاهش تجهیزات نظامی، کمبود پرسنل نظامی در این کشور به شدت احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: «کسری بسیار زیادی در ارتش وجود دارد، ما نیاز به استفاده از ذخایر داریم. میانگین سنی یک سرباز در اوکراین ۵۴ سال است. برخی از واحد‌ها در فوریه ۲۰۲۲، ۱۱۰ سرباز ذخیره داشتند، اما اکنون در هر بخشی فقط سه سرباز است.

به گزارش روسیا الیوم، در همین حال، بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت پارلمان اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین لایحه بودجه سال ۲۰۲۴ اوکراین را با کسری بیش از ۴۳ میلیارد دلار امضا کرد که این به معنای کاهش تجهیزات نظامی در سایه بحران اقتصادی اوکراین است.

پیش از این، داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون، گفته بود آمریکا تقریباً تمام ذخایر تسلیحاتی خود را به اوکراین فرستاده است و ارتش اوکراین به دلیل فرار بالای سربازان در آستانه سقوط است. همچنین فرماندهان اوکراینی به دلیل ناتوانی در تخلیه مجروحان، به همراه کل واحد‌ها تسلیم ارتش روسیه شدند. 

پیشتر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد کنگره آمریکا نسبت به گذشته کمتر به حمایت مالی از کی یف اهمیت می‌دهد و حمایت از رژیم صهیونیستی و حفاظت از مرز‌های جنوبی با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی را در اولویت قرار داده است. این ممکن است به معنای پایان کمک‌های آمریکا به اوکراین باشد.

مسکو بار‌ها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب برای اوکراین نویدبخش نیست و تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند. ایگور کریلوف، فرمانده نیرو‌های حفاظت رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه با اشاره به شکست‌های اوکراین در میدان نبرد هشدار داد که نیرو‌های اوکراینی ممکن است به دلیل شکست در «ضد حمله» خود به استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی متوسل شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار