تحقق کشت بیش از ۹۰ درصد محصولات زراعی پاییزه استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق کشت بیش از ۹۰ درصدی محصولات زراعی پاییزه استان در سال زراعی جدید خبر داد.

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ابلاغی بایستی ۴۷ هزار هکتار گندم آبی و ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی استان کشت شود.

وی افزود: بر همین اساس، در سال زراعی جدید تاکنون در ۴۶هزار و ۷۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم آبی و ۱۰۵ هزار و ۹۸۵ هکتار گندم دیم کشت شده که از سطح مطلوبی برخوردار است.

جلیلوند یادآور شد: در مزارع گندم آبی استان ۳۴هزار و ۹۰۵ هکتار با دستگاه خطی کار و ۱۰۵ هکتار با دستگاه کمبینات و ۴۸۰هکتار نیز بر به صورت کشت روی پشته انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در کشت گندم دیم نیز ۹۷ هزار و ۲۴۵هکتار با دستگاه عمیق کار، هزار و ۳۲۰ هکتار با کشت مستقیم و ۵۷ هزار هکتار هم از طریق خاک ورزی حفاظتی کشت شده است.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، در سال زراعی جدید همچنین ۲۸ هزار و ۹۵۶هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت جو آبی و پنج هزار و ۶۳۶ هکتار هم به کشت جو دیم رفته است.

جلیلوند تصریح کرد: بر اساس برنامه ابلاغی ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو آبی و هشت هزار هکتار هم به زیر کشت جو دیم برود.

به گفته وی، سطح سبز جو آبی در حال حاضر ۲۴ هزار و ۳۱۵ هکتار و سطح سبز جو دیم ۵۱۰ هکتار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جدید سه هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار