مهلت ۲۰ روزه دادستان برای تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های بیرجند

دادستان مرکز استان از مهلت ۲۰ روزه برای تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ های بیرجند خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: ۳۷۷ خودرو و ۵۸۸ موتور سیکلت سال‌ها در پارکینگ‌های استان رسوب شده و اقدامی جهت خروج آن‌ها از پارکینگ‌ها صورت نگرفته است لذا از این تاریخ ۲۰ روز به افراد مهلت داده می‌شود وسایل نقلیه خود را با ارفاقات قانونی و تخفیف ۷۰ درصدی هزینه پارکینگ آزاد کنند.

وی ادامه داد: چنانچه بعد از ۲۰ روز این وسایل نقلیه (۳۷۷ خودرو و ۵۸۸ موتور سیکلت) آزاد نشد با طی روند قانونی (دادگاه اصل ۴۹ بعد از صدور رای به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تحویل می‌ گردد.

حجت الاسلام نسائی زهان گفت: وسایل نقلیه‌ای که به دلیل نداشتن بیمه توقیف شده با اخذ تعهد از صاحب وسیله مبنی بر عدم استفاده از آن تا زمان صدور بیمه نامه به صاحب آن تحویل داده خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در خصوص خودرو‌های شوتی گفت: این خودرو‌ها برای مرتبه اول طبق مصوبه شورای تأمین بعد از پرداخت جزای نقدی به مدت ۳ ماه به توقیف میگردد و در مرتبه دوم مدت توقیف به ۶ ماه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تدابیری اندیشده خواهد شد تا هزینه پارکینگ خودر‌های شوتی با توجه به خطرآفرینی بالای آنها، نسبت به سایر خودرو‌های بیشتر شود.

حجت الاسلام نسائی زهان با تاکید بر فرهنگ سازی در رانندگی گفت: روز گذشته تعداد ۶هزار کلاه ایمنی توسط صندوق خسارت‌های بدنی درجهت فرهنگ سازی و جلوگیری از صدمات ناشی از رانندگی بدون کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار در سطح کشور توزیع شد.

دادستان بیرجند با اشاره به فوت ۲۳۰ نفردر اثر تصادفات از ابتدای سال تا کنون در استان گفت: از مردم عزیز تقاضا داریم ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همکاری‌های لازم را با پلیس داشته باشند تا شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.