نهادینه سازی فرهنگ تعاون در بین دانش‌آموزان شهرستان هامون

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هامون گفت: دانش‌آموزان این شهرستان در قالب برگزاری تورهای ترویجی، با « فرهنگ تعاون » و مزیت‌های تعاونی آشنا می‌شوند.

شهرام هراتی کبیر اظهار کرد: با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس هامون، ۴۰ نفر از دانش‌آموزان هنرستان حاجی‌زاده این شهرستان از مرکز نوآوری تعاون و شرکت‌های تعاونی مستقر در مرکز رشد دانشگاه زابل بازدید کردند.

وی افزود: زمینه سازی برای توسعه و نهادینه سازی فرهنگ تعاون در بین دانش آموزان، کمک به شکوفایی خلاقیت دانش آموزان، افزایش توانایی و مسئولیت پذیری آنان، تقویت روحیه کارآفرینی و افزایش مهارت دانش آموزان و تقویت فرهنگ کار و تلاش، از جمله اهداف برگزاری تورهای ترویجی است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هامون تشکیل تعاونی‌های دانش‌آموزی در سطح مدارس شهرستان را از برنامه های مهم پیش‌رو بیان کرد و ادامه داد: تعاونی‌های دانش آموزی نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ کار گروهی و افزایش مهارت آینده‌سازان کشور دارد.

هراتی کبیر اظهار کرد: کارکرد اصلی تشکیل تعاونی‌های آموزشگاهی و دانش‌آموزی، تقویت روحیه مشارکت و همکاری در میان دانش‌آموزان، تشویق آنها به انجام فعالیت‌های گروهی و آشنایی با امور اجتماعی و اقتصادی تعاونی است.

وی گفت: ۱۰۴ شرکت تعاونی در سطح شهرستان هامون فعال هستند که بالغ بر ۹۰۰ نفر عضو آنها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار