پیگیری راه‌اندازی مرکز جامع سلامت بانوان

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از پیگیری راه‌اندازی مرکز جامع سلامت بانوان و مرکز فناوری‌های فرهنگی و نرم خبر داد.

مسلم حدیدی رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از بخش‌های مختلف سازمان جهادانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک شهر است، گفت : در این شهر یک اکوسیستم طراحی کرده‌ایم که مسیر ایده تا ارزش را کامل در آن پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: در شهر جهاد دانشگاهی هر صاحب ایده‌ای می‌تواند ایده خود را پرورش داده و به مرحله تجاری سازی برساند و عملا ایده‌ها رنگ واقعیت می‌گیرند و به محصول تبدیل می‌شوند.

حدیدی به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در چهار حوزه اصلی آموزش و کارآفرینی، فرهنگی، پژوهش و فناوری و تجاری سازی اشاره و تصریح کرد: در حوزه آموزش و کارآفرینی در حال حاضر سه مرکز آموزش تخصصی و دو مرکز آموزش عالی فعال داریم و در تلاشیم در این مراکز آموزش‌های ارائه شده به تقویت کارآفرینی در جامعه منجر شود.

وی تاکید کرد: در حوزه آموزش معتقدیم که نباید تنها به اعطای مدرک اکتفا کرد و باید برای شغل دانشجویان هم فکری شود و در همین راستا در تلاش هستیم که همه آن‌ها را کارآفرین تربیت کنیم.

رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: در این حوزه برنامه‌ای به نام "نیشتمان" را تدوین کرده‌ایم که در آن یک فرآیند تعریف شده تا دانشجویان بتوانند با فرهنگ کسب و کار و تیم سازی در این زمینه آشنا شوند.

رییس جهاد دانشگاهی کرمانشاه به دیگر فعالیت این سازمان اشاره و با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز درمان ناباروری استان گفت: این مرکز خدمات بسیاری طی سال‌های فعالیت خود ارائه کرده و در صدد توسعه فعالیت‌های آن هستیم.

حدیدی از پیگیری راه‌اندازی مرکز جامع سلامت بانوان خبر داد و افزود: زمین این مرکز آماده است و اگر استان حمایت کند این مجموعه در چهار طبقه به مساحت پنج هزار متر مربع احداث می‌شود.

وی به مغفول ماندن فعالیت‌های نرم افزاری فرهنگی در استان اشاره و تصریح کرد: در همین راستا در نظر داریم یک مرکز فناوری‌های نرم فرهنگی را در استان راه‌اندازی کنیم و در این مرکز محصولاتی مانند انیمیشن، عروسک، هدیه‌های فرهنگی و... عرضه شود.

حدیدی گفت: با راه‌اندازی این مرکز امکان صادرات محصولات فرهنگی استان فراهم خواهد شد و از طریق این صادرات می‌توانیم فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را نیز صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه بر راه‌اندازی شهرک فناوری هم در استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ۷۲ درصد واحد‌های فناور تحت حمایت پارک فضای کارگاهی ندارند و نیاز است که این فضا برای آن‌ها ایجاد شود.

وی افزود: در همین راستا یک زمین ۱۲۰ هکتاری در اختیار داریم که رییس جمهور هم در بازدید از آن وعده دادند ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های آن اختصاص دهند که پیگیر این اعتبار هستیم.

حدیدی گفت: اگر مسئولین و مدیریت استان همکاری کند می‌توانیم این شهرک را در سه فاز راه‌اندازی کنیم و زمینه‌ای فراهم خواهد شد تا هرکس بتواند ایده خود را تجاری سازی کند.

وی به دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه هرجا به جهاد دانشگاهی اعتماد شده، توانستیم به این اعتماد پاسخ مناسب دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.