روزی برای زلزله‌

با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله جمعیت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی، بهزیستی، آب و فاضلاب، برق و گاز مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور در مدارس چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری باتوجه به حادثه‌خیز و زلزله‌خیز بودن استان گفت: برگزاری مانور‌های ایمنی و زلزله برای آشنایی دانش‌آموزان با حوادث طبیعی، آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه‌های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی است.

مسعودمثنوی در آیین برگزاری مانور زلزله افزود: این مانور با هدف ترویج فرهنگ ایمنی در بین دانش‌آموزان با حضور تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برگزاری شد.

وی ادامه داد: برای آموزش دانش‌آموزان دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت) در ۲۰۰ مدرسه استان با شرکت ۶ هزار دانش‌آموز در حال اجراست.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال‌احمر در رشته‌های مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم آسیب‌های اسکلتی و مفصلی آموزش می‌بینند.

مثنوی انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق، سوختگی و اسکان اضطراری را از دیگر موضوع‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به صورت تئوری و عملی در طرح دادرس برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه آموزش نکات ایمنی به دانش‌آموزان و اولیای آنان بسیار ضروری است، گفت: مانور زلزله و ایمنی امسال با مشارکت اولیا دانش آموزان در سطح مدارس استان برگزار شد.

غلامعلی خدیبی افزود: به منظور برگزاری هرچه بهتر مانور زلزله و ایمنی، آموزش‌های لازم به مدارس با حضور کارشناسان هلال احمر استان به صورت حضوری و مجازی از طریق شبکه شاد داده شد و مدیران مدارس، با آمادگی کامل نسبت به اجرای مانور اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیارس نیز در حاشیه این مانور با توجه به اینکه استان جز ۶ استان حادثه‌خیز کشور است، گفت: آموزش نکات ایمنی به جامعه و به خصوص دانش‌آموزان بسیار ضروری است.

خسرو کیانی افزود: در این مانور علاوه بر دانش‌آموزان، اولیاس دانش‌آموزان نیز حضور دارند و در کنار فرزندان خود مهارت‌های امداد و نجات را فرا گرفتند.

کیانی ایمن‌سازی مدارس را در مقابل حوادث طبیعی را ضروری دانست و گفت: مدارس باید تجهیزات لازم را برای مقابله با حوادث طبیعی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.