تحقق ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب شده سفر رئیس جمهور

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : یک‌هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبارات مصوب شده سفر رئیس جمهور برای طرح‌های آبرسانی استان بوده که طی ۲ سال گذشته، ۸۰۰ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرده است.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، گفت : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بحث توسعه زیرساخت‌های آب در استان شروع و در دولت سیزدهم براساس آمار و ارقام اعلامی سرعت بیشتری گرفته است.

وی با اشاره به جاری بودن ۵.۵ میلیارد مترمکعب روان آب در سطح استان، ادامه داد: یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب ظرفیت مخازن آب ۱۲ سد موجود در استان کرمانشاه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: ۲۳۰ هزار هکتار از ۹۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی موجود در استان آبی است که که ۴۰ هزار هکتار از این میزان با شبکه مدرن آبیاری تحت این ۱۲ سد آبی شده‌اند.

وی اشاره‌ای به مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به استان در حوزه آب منطقه‌ای داشت و گفت: از ۲ هزار و ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب شده، سهم سفر یک‌هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان برای هفت مصوبه بوده که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان آن (۷۰ درصد) طی ۲ سال گذشته تحقق پیدا کرده و سبب جهش در طرح‌های آبی استان شده است.

فرهادی در توضیح مهمترین مصوبه سفر رئیس جمهور به استان به طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان اشاره کرد و گفت: این طرح از سال ۱۳۸۸ آغاز شده که مصوب سفر برای آن ۸۰۰ میلیارد تومان بود. پیشرفت فیزیکی در زمان مصوبه ۶۴ درصد بوده و امروز ۸۷ درصد رسیده است.

وی نیاز طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان را یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیمانکاران متعددی در این طرح مشغول به کار هستند که امیدواریم این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تکمیل خط انتقال این پروژه ۲ هزار و ۳۰ لیتر در ثانیه آب شرب شهر کرمانشاه توسط سد گاوشان تأمین خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.