رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دستاوردهای طوفان الاقصی چه بود؟ چرا ایران باید قدرتمند باشد؟

دریادار سیاری گفت: عملیات طوفان الاقصی دستاوردهای بسیاری به دنبال داشت که حمایت افکار عمومی از فلسطین و شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی از این شمار است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از مستند "دریادل" در شیراز اظهار کرد: پیش از عملیات طوفان‌الاقصی مساله فلسطین در آستانه فراموشی یا تبدیل شدن به مساله‌ای متعارف در خاورمیانه بود اما پس از آنبه صدر موضوعات جهان آمد.

وی افزود: پس از این عملیات موضوع محاصره ۱۶ غزه به عنوان یک زندان سرباز به مساله مهم جهان تبدیل شد و مورد توجه قرار گرفت.

دریا دار سیاری اضافه کرد: پیش از این برخی کشورها مانند بحرین مراکش و عربستان به دنبال برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی و اجرای "پیمان ابراهیم" بودند اما پس از جنگ اخیر و جنایات رژیم غاصب، این ارتباطات به محاق رفت.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: پس از حمله طوفان الاقصی، هیمنه رژیم صهیونیستی شکست و بیش از گذشته ناکارآمدی دیوار وگنبد آهنین آنها نمودار شد.

وی ادامه داد: پیش از این حماس به عنوان گروهکی تروریستی معرفی کرده بودند اما جایگاه امروز آن سبب شده تا در حالی که رژیم صهیونیستی به دنبال نابودی آن بود، اکنون با آن سرمیز مذاکره بنشیند.

دریادار سیاری اضافه کرد: دولت نتانیاهو که پیش از حمله حماس نیز فاقد وجاهت داخلی بود اکنون به شدت در موضع ضعف قرار گرفته و احتمال محاکمه آن نیز وجود دارد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: رژیم صهیونیستی پیش از عملیات طوفان‌الاقصی نیروهای خود را تا منطقه قفقاز آورده بود اما پس از درگیری در این جنگ نیروهای خود را بازگردانده است.

وی اضافه کرد: کریدور تجاری که آمریکا پیشنهاد برقراری آن را در هند مطرح کرد امروز و پس از حمله طوفان الاقصی به طور کامل به محاق رفته است.

سیاری اظهار کرد: امروز پس از طوفان‌الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی، افکار عمومی حامی مردم فلسطین شده و آزادی اسرای فلسطینی نیز یکی دیگر از پیروزی ‌های طوفان الاقصی است.

وی یادآور شد: پس از این عملیات نیروهای مقاومت در یمن، سوریه و عراق نیز فعال شدند.

چرا ایران اسلامی باید قدرتمند شود؟

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پاسخ به این سوال که چرا ایران اسلامی باید قدرتمند و دارای قدرتی در تراز انقلاب اسلامی باشد، توضیح داد: موقعیت کشور ایران به گونه ای است که همواره علیه آن تهدید وجود داشته و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

دریادار سیاری گفت: نخست اینکه ایران در نقشه‌های ژئوپولتیک به عنوان چهار راه دنیا شناخته می‌شود و موقعیت ویژه‌ای دارد چنانکه در زمان جنگ جهانی دوم با وجود اعلام بی طرفی اما به اشغال درآمد.

وی اظهار کرد: البته این موقعیت بد نیست بلکه ظرفیتی است که باید با قدرتمندشدن از آن استفاده کنیم.

دریادار سیاری ادامه داد: ۷۰ درصد از انرژی نفت و گاز جهان در "بیضی انرژی" واقع شده است که از روسیه تا خلیج فارس گسترده و ایران دقیقا در میانه این بیضی قرار دارد، با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا جایگزینی سوخت های فسیلی نیاز است، ایران همواره مورد تهدید و طمع قرار دارد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش سومین دلیل برای اهمیت قدرتمند شدن ایران را آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا ضد استکبار بوده و آمریکا از زمان اخراج از ایران تا کنون به شیوره‌های ترور، جنگ، تهدید و تحریم علیه ایران دست به اقدام زده بگونه ای که ایران ۱۷ هزار شهید ترور دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی منجر به شکست هیمنه استکبار جهانی در دنیا شد و تا ایران ضد استکبار است، دست از اقدام علیه آن بر نمی دارند.

دریادار سیاری اذعان کرد: هدف از ایجاد این همه پایگاه هوایی و دریایی آمریکا در منطقه، ایران است و اگر تا کنون دست به اقدامی نزده‌اند برای این است که جرات آن را ندارند و تجربه دفاع مقدس به آنها نشان داده است که مردم ایران مانند درگر نقاط دنیا نیستند که اجازه تجاوز به کشورشان را بدهند.

وی اظهار کرد: این شرایط ضرورت قدرتمند شدن ایران را نشان می‌دهد و البته باید برای آینده برنامه داشت چرا که تهدیدات آینده با تکیه بر فناوری، جنگ شناختی و ترکیبی است.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: باید امنیت داخلی و مرزهای کشور را حفظ کرد چرا که شور و هیجان زندگی مردم در سایه امنیت داخل و مرزهای کشور است و در غیر این صورت هرچه ساخته‌ایم این از بین می رود.

سیاری گفت: امروز ایران به قدرتی در تراز انقلاب اسلامی رسیده که بازدارنده است اما نباید به این جایگاه بسنده کنیم.

توان دفاعی و نظامی امروز ایران با گذشته قابل مقایسه نیست

وی بااشاره به برخی از کمبودهای ایران در هشت سال دفاع مقدس، گفت: در حالی که در جنگ تحمیلی ایران برای تامین قطعات با مشکلاتی مواجه بود تا جایی که گلوله توپ جیره بندی شد، امروز در همه عرصه ها توان تولید دارد و اکنون در پدافند هوایی بیش از ۱۶ سامانه مدرن تولید شده است.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: اگر روزی قطعه نداشتیم امروز هواپیما می‌سازیم و اگر پهباد به ما داده نمی‌شد، امروز برای ممانعت از صادرات پهباد از ایران تلاش می‌کنند.

وی اضاقه کرد: امروز ایران توان بالایی در عرصه تولید موشک، زیردریایی، ابزار جنگ الکترونیک و سایبر و دیگر تجهیزات زمینی، ناوشکن و هوایی دارد.

دریادار سیاری تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید اردوی راهیان پیشرفت برای جوانان و دانشجویان ترتیب داده شود تا از توانمندی‌های کشور آگاه شوند .

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش ضمن تبریک روزی نیروی دریایی بیان کرد: به فرمرده رهبر انقلاب چنین روزی باید روز فداکاری نامگذاری شود و از شهدا یادکنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار