فاضلاب بن تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

فرماندار بن با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بن طی ۲۷ سال گفت: با روی کارآمدن دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی این طرح امروز به ۹۰ درصد رسیده است.

رضا علی بیگی امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بن که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، افزود: با دستور و تلاش جهادی مجموعه شرکت آب و فاضلاب اکنون تصفیه‌خانه این شهر محقق شده و از ۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر بن ۳۰ کیلومتر آن اجرایی شده و برای ۳۰ کیلومتر بعدی نیز قرارداده منعقد شده است.

وی اظهار داشت: با اختصاص اعتبار نیز شبکه جمع‌آوری فاضلاب بن تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و به این صورت یکی از نیاز‌های این شهر محقق می‌شود.

علی‌بیگی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان بن گفت: از محل اعتبارات تملک‌دارایی، سرمایه‌ای، سفر رییس‌جمهور، مدیریت بحران و محرومیت‌زدایی هفت هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: برای اجرای فاز سوم جاده چهارخطه شهرکرد - بن - داران سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

فرماندار بن گفت: همچنین از ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبارات محرومیت‌زدایی نیز معادل ۱۸۰ میلیارد ریال مربوط به اعتبارات سال ۱۴۰۰ تامین شد و ۲۰۰ میلیارد ریال مابقی نیز هنوز اختصاص نیافته است که انتظار می‌رود این اعتبار هر چه سریع‌تر تخصیص یابد و انتظار است برای تنش آبی روستا‌های شهرستان از محل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شود.

وی ادامه داد: لایروبی قنات‌ها با ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، احداث و تکمیل کانال‌های آبرسانی با لوله با ۲۱میلیارد ریال، اجرای ۱۸۰ هکتار آبیاری نوین، اهلیت سنجی مجتمع دامپروری دام سبک شهر بن پس از ۱۱ سال با تخصیص آب به این مجتمع، اجرای نخستین گلخانه درون مدرسه‌ای کشور در یکی از روستا‌های بن از جمله مهمترین گام‌های توسعه‌ای برداشته شده در این شهرستان است.

علی‌بیگی بر رفع نیازمندی مجتمع‌های دام سبک در شهر بن، وردنجان، روستای شیخ شبان، شهر یان‌چشمه و روستای پهنا تاکید کرد.

فرماندار بن ایجاد زنجیره ارزش برای روستا‌های پهنا و بارده با توجه به اینکه این روستا‌ها در بخش تولید گوشت قرمز نمونه هستند، رفع مشکل تخصیص آب و رفع مشکل تامین گاز به شهرک گلخانه‌ای یانچشمه، تامین آب شهرک‌های صنعتی بن، وردنجان، یانچشمه را از جمله خواسته‌های این شهرستان از سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد.

وی احداث سد بتنی با ارتفاع ۲۰ کیلومتر در بن با توجه به هدر رفت آب را ازجمله نیاز‌های شهرستان بن عنوان کرد و گفت: با احداث این سد بتنی از هدر رفت، فرسایش خاک و افزایش عمق این دره پیشگیری می‌شود.

برچسب ها: شرکت آب ، شبکه فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار