افزایش فشار خون چگونه اتفاق می‌افتد؟

یک متخصص طب سنتی راهکارهایی را برای کمک به سلامت قلب معرفی و مکانیسم فشار خون را تشریح کرد.

قلب انسان عضله‌ای به اندازه مشت خودش است که خون را به تمام اندام‌ها و بافت‌های بدن ارسال می‌کند.

دستگاه پمپاژ خون بدن درون کیسه دولایه‌ای به ‌اسم پریکارد در وسط سینه، کمی متمایل به سمت چپ قرار گرفته است. قلب طی فرآیند تپش، نزدیک به پنج لیتر خون را از طریق سیستم گردش خون به کل بدن پمپاژ می‌کند.

قلب اندامی عضلانی به ‌شکل هرم چهار ضلعی و به طول ۱۲ سانتی‌متر است که راس این هرم به ‌سمت دیواره قفسه سینه قدامی و قاعده هرم روبه‌روی دیواره قفسه سینه خلفی قرار دارد.

مرکز پمپاژ خون به کل بدن بین ریه‌ها و در وسط قفسه سینه، متمایل به سمت ‌چپ استخوان سینه، درست زیر معده جا خوش کرده است. به‌ دلیل همین نزدیک بودن محل معده و قلب است که گاهی دردهای معده با مشکلات قلبی و عروقی اشتباه گرفته می‌شوند. ساختار قلب به گونه‌ای است که خون را از طریق شبکه عروقی از قلب خارج کرده و وارد سر و گردن، شکم، اندام‌های فوقانی و تحتانی می‌کند.

عملیات پمپاژ قلب توسط سیستم الکتریکی در دیواره بین دو دهلیز کنترل می‌شود. میانگین وزنی حیاتی‌ترین اندام بدن که زندگی بدون آن غیرممکن خواهد بود، در مردان ۳۱ تا ۴۰ ساله برابر است با ۲۸۹.۶ گرم و وزن قلب در زنان همین رده سنی برابر با ۲۸۴.۷ گرم است. میانگین وزن قلب در مردان مسن به ۳۴۵.۹ گرم می‌رسد و در زنان بین ۶۱ تا ۷۰ سال اندازه‌ای به مقدار ۲۸۵.۱ گرم دارد.

با توجه به اهمیت قلب و حفظ سلامت آن، حسن اکبری، متخصص طب سنتی با حضور در برنامه تلویزیونی طبیب به تشریح چگونگی افزایش فشار خون پرداخت.

او گفت: قلب هر انسان ۱۰۰ هزار بار در روز می‌تپد و دمنوش‌هایی را که باعث تقویت قلب می‌شوند نیز معرفی کرد.

به گفته این متخصص طب سنتی هر قسمت حلال گوسفند، همان قسمت از بدن انسان را تقویت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار